خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

رتبه برتر اصفهان در بازگشت ارز صادراتی/ جهش استان در صادرات با وجود مشکلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۳۸

معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت گفت: میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان استان اصفهان از سال 97 تاکنون بیش از 6.5 میلیارد یورو و به میزان 96 درصد بوده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ناهید دشتدار در نشست با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان یکی از بهترین عملکردها را در ایفای تعهدات ارزی در کشور دارد و در بازگشت ارز حاصل از صادرات بسیار موفق بوده است.

وی ادامه داد: در واقع نسبت بازگشت ارز حاصل از صادرات استان اصفهان به کل تعهدات سررسید شده آن 96 درصد است، درحالی‌که میانگین کشوری ۸۷ درصد است.

معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون بسیاری از استان‌ها به دلیل مشکلاتی مانند تحریم و شیوع بیماری کرونا با کاهش صادرات مواجه شده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که استان اصفهان پس از کاهش نامحسوس صادرات در سال 99 نسبت به سال 98 در ادامه با جهش بسیار خوبی در صادرات مواجه شد که نشان دهنده فعالیت مناسب صادرکنندگان این استان است.

دشتدار با بیان اینکه 62 درصد از 1188 بازرگان استان اصفهان از بخش تولیدی هستند، افزود: کل تعهدات ارزی استان از سال 97 تاکنون 7.5 میلیارد یورو است که 6.8 میلیارد یورو آن سررسید شده و 710 میلیون یورو هنوز سررسید نشده است.

وی یادآور شد: میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان استان اصفهان از سال 97 تاکنون بیش از 6.5 میلیارد یورو و به میزان 96 درصد بوده است.

معاون دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت درباره نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان استان اصفهان اذعان داشت: 55 درصد بازگشت این ارز از طریق واردات، 28 درصد از طریق فروش ارز در سامانه نیما و درصد جزئی‌تری نیز از سایر روش‌ها بوده است.

دشتدار خاطرنشان کرد: در استان اصفهان صادرکنندگانی که برابر یا بیش از صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند، حدود 413 میلیون یورو مازاد ایفای تعهد دارند که نشان از توجه صادرکنندگان اصفهان به این امر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز