خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی فارس خبرداد:

وجود بیش از 80 هزار هکتار درخت بلوط در جنگل کوهمره سرخی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۴۵۲

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از ظرفیت‌های طبیعی هر منطقه از اولویت‌های اساسی ما قرار دارد، مطرح کرد: جنگل‌های کوهمره‌سرخی یکی از مناطق منحصربه‌فرد کشور است که دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار مساحت جنگل از گونه گیاهی بلوط ایرانی است.

به گزارش ایلنا، منصور رضایی در بازدید از مناطق جنگلی کوهمره‌سرخی شیراز افزود: این منطقه یکی از ظرفیت‌های شاخص منابع طبیعی محسوب می‌شود که فرصت‌های بسیاری زیادی را در زمینه‌های مختلف گردشگری طبیعت و ایجاد هوای پاک در اختیار جوامع بومی و شهروندان شیراز قرار داده است.

رضایی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آفات اخیر مناطق جنگلی در جنوب کشور و مناطق زاگرس، اظهار داشت: با نظارت‌های مستمر و پایش‌های روزانه منطقه کوهمره‌سرخی از هر گونه تغییر زیست محیطی از جمله پروانه سفید برگ‌خوار بلوط پیشگیری خواهیم کرد که انتظار می‌رود جوامع محلی و علاقه‌مندان به طبیعت هم در این راستا در صورت مشاهده تغییرات ظاهری درختان بلوط این منطقه به ما گزارش دهند.

سرپرست اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس در رابطه با ظرفیت‌های بومی منطقه کوهمره‌سرخی در صنعت گردشگری اشاره کرد و در این باره گفت: با برنامه‌ریزی و ارتقاء فرهنگ عمومی گردشگری امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق جنگلی کوهمره‌سرخی فراهم است که در این راستا به جهت بهره‌برداری بهتر از منابع‌طبیعی و این نعمت خدادادی در تعامل با دستگاه‌های متولی و مرتبط در مسیر توسعه هدفمند حرکت خواهیم کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توسعه طبیعت‌گردی در این منطقه علاوه بر ارتقاء زیرساخت‌های ذهنی و فرهنگی نیز امکان خلق ثروت با هدف ایجاد منافع برای بومیان و جوامع محلی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز