خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

مسدود کردن گلوگاه‌های فساد برنامه اولویت‌دار سازمان بازرسی است / رونق تولید در واحد تولیدی واگن پارس جریان دارد / انتقال مالکیت سهام واگن پارس پی گیری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۷۷

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مسدود کردن گلوگاه‌های فساد برنامه اولویت‌دار این نهاد نظارتی است و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود، گفت: سازمان بازرسی کل کشور عهده دار حسن جریان امور است و در این راستا تلاش شده، انجام بازرسی‌ها هم در مرکز کشور و هم در استان‌ها بر اساس مسئله محوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ذبیح اله خداییان در جریان بازدید از واحد تولیدی واگن پارس مپنا اراک، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، گلوگاه‌های مهم شناسایی و مقرر شده است با تعامل و همکاری دولت و همچنین با دستور رئیس جمهور و قوه قضائیه در یک اقدام جهادی گلوگاه‌ها را شناسایی کرده و به دولت کمک کنیم و همچنین دولت نیز در رفع این گلوگاه‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: برخی موارد سبب می شود که بازرسی خاصی در خصوص آن مورد تدوین شود و برای رفع مشکل آن متمرکز شویم. به ویژه مسائلی مانند عوارضی که تأمین اجتماعی از شرکتهای دانش بنیان دریافت می‌کند و یا تخفیفاتی که در قانون برای آنها دیده شده، اما به آن توجه نمی شود که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این راستا در سال جاری انجام شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: سال جاری با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده و در قوه قضائیه ستادهای اقتصاد مقاومتی در این راستا فعال شده است. ستاد مرکزی حمایت از اقتصاد مقاومتی نیز در تمام دادگستری های استانها فعال هستند و با کمک فعالان اقتصادی نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام می کنند.

خداییان تصریح کرد: در این نهاد نظارتی یک اداره کل تحت عنوان دفتر حمایت از سرمایه گذاری فعال است که به صورت مداوم با فعالان اقتصادی در تماس است. صاحبان صنایعی که با مشکلات بانکی، مالیاتی، عوارض و سایر موارد همچون صدور مجوز مواجه هستند و در مسیرشان سنگ اندازی می شود، می توانند به این اداره کل مراجعه کنند تا در جهت رفع مسائل و مشکلات آنها اقدام شود.

وی بیان داشت: در سفرهای استانی از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید می شود تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار بگیریم و به صورت موردی مسائل و مشکلات را پیگیری کنیم. همچنین در سفرهای استانی با مسئولان استانی دیدار خواهیم کرد و مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار می گیرد تا آنچه نیاز به پیگیری باشد، با جدیت پیگیری گردد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: فعالیت و رونق تولید در واحد تولیدی واگن پارس مپنا اراک، جریان دارد و آمادگی تولید انواع واگن و لوکوموتیو با بهترین کیفیت که نیاز کشور را تامین می‌کند در آن وجود دارد. در بازید از واگن پارس، مسئولان این واحد تولیدی چند مشکل را مطرح کردند که موظف هستیم به محض اینکه از کارخانه خارج شدیم، پیگیری های لازم را انجام داده و برای حل آنها چاره اندیشی کنیم.

خداییان ابراز داشت: ظرفیت تولید لوکوموتیو در شرکت واگن پارس اراک وجود دارد، اما مسئولان مربوطه در وزارت راه و شهرسازی باید از قبل نیازها را سفارش دهند که این شرکت بتواند مواد اولیه خود را تامین کند. در واقع گله مندی این است که به موقع سفارش نمی دهند و بعد تقاضای وارادت لوکوموتیو را به دولت می دهند در حالی که چنانچه پیشاپیش نیازها را اعلام کنند شرکت توانایی تامین نیازها را دارد.

وی اضافه کرد: بحث بعدی در خصوص واگذاری شرکت واگن پارس به مپنا است، اما هنوز سند مالکیت واگذار نشده است. در این فرایند و در مسیر انجام کار برای دریافت تسهیلات، مشکلاتی دارند که باید با تعامل و همکاری مسئولان وزارت‌ دفاع و استانداری مرکزی مشکلات حل و فصل شود و هر چه سریعتر نسبت به انتقال اسناد مالکیت به این شرکت اقدام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز