خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان خبرداد؛

آغاز پروژه گازرسانی به تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۰۳

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی و در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام، حدود ۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی از ردیف اعتبارات متوازن و تملک دارایی، به پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی شهرستان قوچان اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، عباسعلی صفایی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در این هفته، ۱۰۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی با اعتباری بالغ بر۴۶۹ میلیارد تومان  در شهرستان قوچان کلنگ زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی افزود: از  میان این مبلغ تخصیص یافته، ۱۴۰ میلیارد تومان متعلق به پروژه‌های در معرض بهره‌برداری و ۳۲۸ میلیارد تومان به پروژه‌های کلنگ زنی شده تعلق دارد که به نسبت به سال گذشته با ٢۶ پروژه، با ۴۱.۵ میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته ایم.

صفایی با یادآوری اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، عنوان کرد: پروژه مجتمع فرهنگی شهرستان قوچان یکی از طرح‌های مغفول مانده در سال‌های اخیر بوده است که ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی در سال جاری به این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان ردیف بودجه عمرانی از ردیف اعتبارات متوازن و تملک دارایی اختصاص‌یافته و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات این مجتمع پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه  اجرای پروژه خط انتقال آب از محل سد تبارک به تصفیه‌خانه آب شهرستان قوچان صورت گرفته، گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده و بخشی از آن از ردیف شهرهای در معرض تنش آبی و سفر رئیس‌جمهور تخصیص‌یافته است.

 فرماندار قوچان همچنین در ادامه اظهار کرد: خط انتقال مذکور به طول ۸ کیلومتر است که ۵۰۰ متر به‌صورت هوادهی است و پس‌ازآن وارد مدار لوله فولادی می‌شود و ۶ کیلومتر آن در حال اجراست و برای ۲ کیلومتر باقی‌مانده به‌مرور اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه گازرسانی به شهر باجگیران که بعنوان تنها شهر بدون گاز استان خراسان رضوی شناخته شده، آغاز گردیده است، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان، در دو فاز و طی دو سال به بهره برداری خواهد رسید که در فاز نخست گازرسانی به ۸ روستای بخش باجگیران و نیز در فاز دو به باقی‌مانده روستاهای بخش باجگیران به همراه سه روستا در مسیر سد تبارک قوچان صورت خواهد گرفت و آغاز به کار رسمی این پروژه با حضور وزیر نفت و در تاریخ ١١ شهریورماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز