خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد خبرداد؛

بدهی ۲۳۱ میلیارد تومانی مشترکان یزدی به شرکت برق/ خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی سیل به شبکه توزیع برق

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۷۵

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به مدیریت مصرف برق در تابستان امسال و جلوگیری از قطع برق خانگی از بدهی ۲۳۱ میلیارد تومانی مشترکان یزدی به شرکت برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی جم در جمع خبرنگاران در هفته دولت اظهار داشت: شرکت توزیع برق از مشترکان را ۲۳۱ میلیارد تومان مطالبه دارد که صنایع رکورد دار بدهی به این شرکت هستند.

وی بیان کرد: از این مبلغ بدهی ۷۲ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی و ۲۱ میلیارد تومان بخش عمومی است اما بخش صنعت و معدن استان ۷۳ میلیارد تومان بدهی برقی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با بیان اینکه بدهی بخش کشاورزی در استان به شرکت برق ۱۴ میلیارد تومان است عنوان کرد: ۵۱ میلیارد تومان بدهی نیز مربوط به سایر مصارف است.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع صورت حساب های برق از سوی مشترکان تصریح کرد: پرداخت به موقع بدهی ها باعث می شود تا بسیاری از طرح های عقب مانده در حوزه برق به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد میزان خسارت سیل اخیر به شبکه توزیع برق در استان را ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: در این زمینه ۴۳ هزار متر طول خطوط آسیب دید و ۶۴۹ اصله تیر برق شکسته شد.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۸۹ مورد قطعی برق هم رخ داد که با تلاش مستمر همکاران شرکت توزیع برق در سراسر استان، خاموشی ها در اسرع وقت مدیریت و برق مشترکین بصورت پایدار تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد از بهره برداری از ۱۲۰ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در هفته دولت خبر داد و افزود: طرح های حوزه برق استان بر چهار محور توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها قرار دارد.

وی عنوان کرد: با اجرا و بهره برداری از این طرح ها پایداری بیشتر در شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به مدیریت و صرفه جویی ۱۶۰ مگاواتی برق در این حوزه، راجع به اقدامات صورت گرفته در این رابطه اظهار داشت: خوشبختانه علاوه بر همکاری در بخش خانگی، در تابستان امسال نیز همکاری صنایع را داشتیم و این در حالی بود که صنایع استان نیز با توجه به جلوگیری از خاموشی به رغم کاهش بار ابراز رضایت کردند.

وی با اشاره به مصوبه دولت در زمینه کاهش ساعات تقریباً یک ساعتی ادارات، از کاهش ۳۰ مگاواتی مصرف برق در استان از طریق اجرای این مصوبه خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مجموع کاهش بار در توزیع برق استان را ۱۸۰ مگاوات خواند و افزود: علاوه بر ۳۰ مگاوات صرفه جویی در بخش ادارات، ۱۳۰ مگاوات با همکاری صنایع، ۵ مگاوات در بخش کشاورزی و دو مگاوات از طریق رمز ارزها و ۱۳ مگاوات از طریق کاهش روشنایی نامتعارف معابر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز