خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های هفته دولت در خوزستان/ بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۸۳۰

استاندار خوزستان از بهر‌ه‌برداری ۱۹۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: در رأس این پروژه‌ها طرح آبرسانی غدیر بوده که در حال گذراندن مراحل آزمایشی است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز چهارشنبه دوم شهریورماه در حاشیه آیین غبارروبی از مزار شهدا که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: دولت و دولتمردان باید در مسیری گام بردارند که شهید باهنر و رجایی گام برداشتند و در این راه شهید شدند.

وی با بیان اینکه باید در مسیر خدمتگزاری به مردم گام برداریم، افزود: ۱۹۶ پروژه متنوع در هفته در خوزستان دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در رأس آن‌ها طرح آبرسانی غدیر است. این طرح یک اَبَر پروژه بوده و در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذراند و بعد از مرحله آزمایشی آب شرب باکیفیت را در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان گفت: این طرح به‌صورت اضطراری و میان‌مدت در چهارچوب مصوبه و سفر دولت انجام شده و ظرف مدت حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که مشکل بخشی از نقاط بحرانی را برطرف و در راستای طرح جامع است از دیگر طرح‌های مصوبه سفر هیات دولت به استان است.

خلیلیان بیان کرد: سال‌ها با مشکل آبی برای روستاها مواجه بودیم که خوشبختانه در سال گذشته آب یک هزار و ۱۰۰ روستا و در سال جاری نیز آب ۴۰۰ روستا پایدار و تأمین شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت، گفت: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تختخواب به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ۲ خطه کردن راه‌آهن اهواز - اندیمشک را از دیگر مصوبات سفر هیات دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع، ۳۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوبات سفر هیات دولت به استان است که بخشی از پروژه‌های آن در هفته دولت افتتاح و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم ظرف ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود.

خلیلیان با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی در هفته دولت داریم، افزود: اقداماتی از سال گذشته برای احیا صنایع و کارخانجات راکد انجام و برخی از آن‌ها احیا و اشتغال‌زایی خوبی داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری که اشتغال‌زایی خوبی در استان خواهد داشت، یادآور شد: یکی از دستاوردهای بزرگ نیز اقدامات انجام شده در مشکلات آبی در بخش کشاورزی بود که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم علی‌رغم ۲۱ درصد کاهش بارندگی افزایش ۲۴ درصدی برای خرید تضمینی گندم و تولید آن داشته و قدمی برای خودکفایی و تأمین نیازهای استان و کشور برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز