خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

بیش از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در یزد کسری آب داریم/تامین دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب از سوی صنایع استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۴۱۴

استاندار یزد با بیان اینکه یزد در حوزه آب وضعیتی بحرانی دارد گفت: بیش از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در یزد کسری آب داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: مشکلاتی برای خط انتقالی ایجاد شده بود به طوریکه در گذشته ۵۰ بار به خط انتقال آب تعرض شد و این برای دولت سیزدهم قابل قبول نبود بنابراین تدابیر لازم اندیشیده شد و از آن زمان تاکنون هیچ مشکلی برای خط انتقال آَب ایجاد نشد.

وی از تشکیل کمیته آب در سطح معاون اول رئیس جمهور، پنج تن از وزرا، استانداران و ... خبر داد و گفت: از زمانی که خط اول انتقال آب در یزد اجرا شد تاکنون، همان منابع آبی را مدیریت کردیم و منبع جدیدی به منابع آبی اضافه نشد اما خط اضطراری آب استان یزد اجرا شد یعنی در مواقعی که اوج مصرف در استان است که اکنون بالغ بر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است، بتواند پوشش دهد.

فاطمی با بیان اینکه این پروژه در دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه در داخل لوله ها جوشکاری انجام و ظرف سه ماه اجرایی شد تا در مواقع اضطراری با مشکل جدی مواجه نشویم عنوان کرد: این خط تاب آوری در زمان بی آبی را افزایش می دهد که برای اجرای آن بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می شود.

استاندار یزد ادامه داد: برای انتقال آب از دریای عمانی و خلیج فارس به استان یزد یک یا دو معدن اختصاص پیدا کند که این امر در آخرین جلسه مصوب و قطعی شد و وزارت صمت موظف شده تا برای تامین مالی آن مدل اجرایی پیدا کند.

وی افزود: پیشنهاد شد دو هزار میلیارد تومان از محل شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در اختیار استان قرار بگیرد تا در حوزه آب هزینه و زیرساخت‌های استان ترمیم شود که این میزان نیز چهار برابر بودجه عمرانی یک سال است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات حوزه گردشگری که مورد توجه رئیس جمهور و وزرا بود اظهار داشت: توجه زیادی به گردشگری سلامت شده و در حال حاضر نیازهای این حوزه احصا شده است که یکی از این مشکلات در حوزه حمل و نقل و پروازهای استان بود.

وی با بیان اینکه نداشتن پروازهای اختصاصی و تاخیرهای چند ساعته موجب نارضایتی مردم شده بود و لازم بود تا شکل گیری یک شرکت پروازی در استان یزد پیگیری شود اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان مشترک شرکت چادرملو و ماهان، شرکت پروازی یزد تحت عنوان شرکت یزدایر- ایران ثبت و تمامی سهم چادرملو به حساب شرکت واریز شد.

فاطمی بیان داشت: در همین راستا دو هواپیمای ۳۱۰ که متعلق به ماهان بود، جزو سرمایه های شرکت شد و چهار پروند هواپیما نیز قرار است خریداری شود که بر اساس برنامه زمان بندی ما در مهرماه انجام می شود.

استاندار یزد همچنین از شناسایی ۳۳۰ واحد راکد صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: رایزنی ها برای راه اندازی و احیای این واحدها در سطح ملی در حال انجام است اما بخشی از این واحدها راه اندازی شده و در حال کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز