خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه:

اختصاص ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۴۱

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران هم استانی اظهار داشت: توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس سطح استان برای اجرای عدالت آموزشی بر عهده این اداره است که رویکرد و رسالت ما نیز برقراری عدالت آموزشی در سطح استان است.

وی گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۶۴ مدرسه در سطح استان وجود دارد که این مقدار شامل ۱۳ هزار کلاس درس می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در استان فضای آموزشی در قبل از زلزله۵/۳ مترمربع بود که در حال حاضر این مقدار به ۶/۵ مترمربع رسیده است که حاکی از افزایش ۸/. متر مربعی می باشد.

وی افزود: جمعیت دانش آموزی در سال جاری حدود ۴۲۰ هزار نفر بوده و همچنین سرانه آموزشی استان کرمانشاه در جایگاه ۱۱ کشوری قرار دارد که بالاترین سرانه در قصرشیرین با ۹ مترمربع و سرپل ذهاب نیز پس از زلزله به ۶ مترمربع رسیده است و سرانه جوانرود نیز کمترین سرانه در سطح استان را دارد.

نظری بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۳۳۰ کلاس درس به سرانه مدارس استان اضافه شده است و در مهرماه نیز ۳۸ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد که حدود ۹۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است.

وی گفت: اعتبارات استانی در سالیان اخیر کاهش داشته اما اعتبارات ملی افزایش یافته است و تمام طرح های ملی به صورت ۱۰۰ درصدی به این سازمان تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در رابطه با بنیاد برکت اظهار داشت: این بنیاد که از سال ۸۹ فعالیت خود در زمینه مدرسه سازی را آغاز نموده تاکنون ۱۲۶ مدرسه در کرمانشاه احداث کرده که ۸۰ میلیارد تومان نیز به این منظور اعتبار اختصاص داده است و در حال حاضر ۱۱ کلاس درس توسط این بنیاد در دست اجرا است.

وی افزود: در سال جاری ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیزات آموزشی و هنرستانی برای مدارس استان خریداری شده است که مهرماه سال جاری به مدارس تحویل داده خواهد شد.

نظری ادامه داد: حدود ۳۸۸ خیر مدرسه ساز در استان فعالیت دارند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در دست ساخت می باشد و استان کرمانشاه از لحاظ خیرین مدرسه ساز در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی در رابطه با پویش صحن حرم مدرسانی بیان داشت: این پویش در استان راه اندازی شده که مقرر گردیده تا سازمان نوسازی مدارس کشور در این ارتباط ۸ مدرسه استثنایی در ۸ مرکز استان احداث نماید که کرمانشاه تاکنون در رتبه سوم این پویش قرار دارد و در حال تلاش برای احداث یک مدرسه در سطح کرمانشاه برای این پویش می باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه بیان کرد: در سفر هئیت دولت به استان ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس و آموزش وپرورش در نظر گرفته شد که احداث مدارس، تکمیل مدارس و نوسازی و تجهیز مدارس در این راستا قرار دارد.

وی افزود: در زمینه آسفالت محوطه مدارس نیز حدود ۲۳ میلیارد تومان قرارداد در راستای طرح قیر رایگان دولتی بسته شد که آسفالت محوطه مدارس مناطق محروم در اولویت این طرح قرار دارد.

نظری در پایان اظهار داشت:۳۲۰ مورد مدارس کانکسی در استان وجود دارد که بیشتر در مناطق صعب العبور قرار دارد که امکان احداث و ساخت مدرسه در این مناطق وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز