خبرگزاری کار ایران

با بررسی آمار ۳ ماهه اول سالجاری اعلام شد؛

مصرف بیش از 800 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۴۶

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف 824 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف اعم از خانگی، عمومی و صنعتی در 3 ماهه اول سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، میر سعید سید متین مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص مصرف بی رویه با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در کشور 6 برابر بیشتر از سرانه مصرف جهانی است؛ اظهار کرد: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین راهکار برای کوتاه‌مدت است و با آن می‌توانیم صرفه‌جویی بالایی در بخش خانگی ایجاد کنیم.

وی افزود: مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصل زمستان افزوده می‌شود که این مهم باید با ارائه الگوهای بهینه مصرف و فرهنگسازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود.

سید متین مصرف 824 میلیون متر مکعبی گاز طبیعی در استان در 3 ماهه سالجاری را بیشتر از استانداردهای مصارف جهانی عنوان نمود و اظهار کرد:  از کل گاز مصرف شده در استان، 464 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و 360 میلیون متر مکعب گاز نیز از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

این مسئول در ادامه درخصوص رشد میزان مصرف گاز طبیعی توضیح داد: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با 98 میلیون متر مکعب رشد و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با 36  میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز