خبرگزاری کار ایران

آغاز ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۱۸۷

عملیات اجرایی ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی جدید در استان یزد از امروز دوم مردادماه به صورت همزمان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدجواد ابوالحسنی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در حاشیه این آیین با بیان اینکه این واحدها گسترده است و شامل مسکن روستایی، مسکن محرومان و مسکن شهری است اظهار داشت: اگر به صورت طبقه‌بندی مطرح کنیم در بحث مسکن کارگری، یزد اولین استانی است که  مسکن کارگری آن برای قشر کارگر آغاز بکار می کند و در اختیار این عزیزان قرار می گیرد که بار تولید و رشد و توسعه استان را به دوش دارند.

وی افزود: اگر این تعداد مسکن را با مسکن های در حال ساخت از پروژه اقدام ملی و پروژه هایی که از ابتدای دولت آغاز بکار شده است جمع بزنیم شاهد ساخت نزدیک به ۴۰ هزار واحد در استان خواهیم بود.

ابوالحسینی با اشاره به ساخت ۶۰ هزار مسکن طی چهار سال اضافه کرد: برنامه چهار ساله دولت براساس نیازسنجی در سطح استان حدود ۵۳ تا ۵۴ هزار واحد است که تا سطح ۶۰ هزار واحد هم مطرح شده که با افزایش جمعیت طی این چهار سال به هدف ۶۰ هزار می‌رسیم.

این مسئول تاکید کرد: نکته اساسی این است که این پروژه‌ها هر چه زودتر آغاز شود چون متقاضیانی که درخواست کننده هستند آمار آنها قابل توجه هست و آمار ثبت نامی ما ۱۰۸ هزار نفر است.

وی گفت: این افراد شاید همه آنها نتوانند شرایط وزارت راه را احراز کنند ولی این یک عدد معنا داری هست و معنای آن این است که کسانی هستند که به هر نحوی فاقد مسکن هستند؛ یعنی این تعداد افراد در استان دارای مسکن استیجاری یا متعلق به والدین و اقوام هستند و تقاضا دارند صاحبخانه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد برنامه‌های در حال پیگیری در حوزه معاونت عمرانی در دولت سیزدهم را بر پایه ۲ محور برشمرد و اظهار داشت: این دو محور شامل آب و مسکن است که مهمترین مسئله ای که توسط حوزه عمرانی به جد در حال پیگیری هست موضوع آب استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز