خبرگزاری کار ایران

تشکیل سه شعبه ویژه برای جرایم خشن در دادسرای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۵۷۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین سه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم خشن در دادسرای مرکز استان به منظور برخورد قاطعانه با این‌گونه مجرمان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در این باره گفت: استان قزوین به دارالمؤمنین شهرت دارد و به همین خاطر و بر اساس آمارها، میزان وقوع جرائم خشن و استفاده از سلاح سرد و پرونده‌های متشکله در این حوزه زیبنده این استان با پیشنه غنی فرهنگی نیست و قطعاً این موضوع باید چاره اندیشی و مورد بررسی قرار گیرد و علل و عوامل آن شناسایی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بدون شک وقوع جرائم خشن امنیت و آرامش جامعه را مختل می‌کند و گاهی تبعات اجتماعی آن برای فرد بزه‌دیده و جامعه جبران ناپذیر است و بر همین اساس و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه دستورالعمل برخورد با جرائم خشن و دارندگان سلاح سرد از سوی دادستانی تهیه و به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

وی بیان کرد: تامین امنیت و برخورد قاطع با مجرمان جرائم خشن مطالبه بحق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و این را وظیفه خود می‌دانیم و ایجاد امنیت و برخورد با هنجارشکنان به شهروندان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که در برخورد با اینگونه مجرمان به هیچ عنوان مماشات صورت نگیرد و سخت‌ترین برخورد های قانونی نسبت به آن‌ها اعمال شود.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: در همین راستا و در جهت اثرگذاری بیشتر اقدامات، دو شعبه بازپرسی و یک شعبه دادیاری دادسرای قزوین به عنوان شعب ویژه رسیدگی به جرائم خشن تعیین گردید و از این پس جرائمی همانند ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، آدم ربایی و قدرت نمایی با سلاح سرد به صورت تخصصی در شعب مذکور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با تعیین این شعب ویژه، رسیدگی سریع و قاطعانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با صدور قرارهای کیفری متناسب با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد و اجازه نخواهیم مجرمان خشن و به عادت با اقدامات هنجارشکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همانطور که بنده در مراسم معارفه خود اعلام کردم، فضای جامعه را برای مجرمان خشن ناامن خواهیم کرد و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی سخت و بدون اغماض است و رصد و پایش مجرمان خشن، اراذل و اوباش و محکومین سابقه دار با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان قرار داد و بانک اطلاعاتی اینگونه مجرمان مستمراً بروزرسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز