خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

7هزار حرفه آموزشی در استان مرکزی دارای کد استاندارد شغل هستند / تسهیل در صدور مجوزها از برنامه‌های اولویت دار فنی و حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۳۹۴

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سال گذشته 260 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان مرکزی ثبت شده بود که 240 واحد آن فعال بود. در بهار سال جاری این میزان به 380 آموزشگاه آزاد افزایش یافته و از این تعداد 310 واحد فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا رستمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 6786 نفر معادل 934 هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه 7000 حرفه آموزشی در استان مرکزی دارای کد استاندارد شغل هستند، ادامه داد: 21 مرکز دولتی، 380 آموزشگاه آزاد و 106 مرکز جوار کارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزشهای مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اظهار داشت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای بانوان در تمام شهرستانها فعال شده و علاوه بر آموزش صنایع دستی و خیاطی، کارگاه های دیگری از جمله کارگاه های عمرانی، الکترونیک، اتومکانیک نیز فعال است.

رستمی تصریح کرد: ارائه آموزش‌ها برای کسب و کار و ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله اهداف مجموعه فنی و حرفه ای است و اکنون بخش عمده ای از مخاطبان ما بانوانی هستند که به نوعی به‌ منظور تامین معیشت و اقتصاد خانواده در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: به طور معمول ترکیب آموزش‌ها در مراکز آموزشی مجموعه فنی و حرفه ای 60 درصد آقایان و 40 درصد بانوان است، اما در فصل گرما شمار متقاضیان بانوان بالا می‌رود، بیش از 53 درصد کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای قشر دانشجو و 25 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و مابقی آموزش ها در ندامتگاه‌ها، کمپ های ماده 15 و  مددجویان و سرپرستان خانوار هستند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی تأکید کرد: بخش عمده از تسهیلات خوداشتغالی در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما تلاش می‌شود با ارائه معرفی نامه به بانکها، جامعه هدف مجموعه فنی و حرفه ای از این تسهیلات استفاده کنند.

رستمی در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات ابراز داشت: اعتبارات اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی در 2 بخش عمرانی و تعمیر مراکز تخصیص پیدا می کند. در این رابطه برای هر شهرستان، اعتبار جداگانه متناسب با طرح‌های در دست اجرا اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبارات در سال جاری برای شهرستان اراک با رشد 400 درصدی و برای سایر شهرستان‌های استان نیز با رشد 100 درصدی نسبت به‌ سال گذشته همراه بوده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی همچنین گفت: تسهیل در صدور مجوزها از برنامه‌های اولویت دار مجموعه فنی و حرفه ای است. صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد، در گذشته یک فرآیند زمان‌بری بود و در مقطعی هم صدور آن ممنوع شده بود. اما اکنون نه تنها صدور مجوز ممنوع نیست، بلکه زمان صدور به حداقل رسیده و ظرف 3 روز موافقت اصولی اولیه صادر می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز