خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کشاورز گلستان:

۶۰ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۸۳

دبیرخانه کشاورز استان گلستان گفت: ۶۰ هزار هکتار از اراضی گلستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است ولی به دلایل زیادی طی سالیان گذشته این آمار کمتر شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی قلی ایمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبیاری  تحت فشار  از سال ۱۳۶۸ شروع شده و  تا به امروز ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۳۲ سال از اجرای طرح آبیاری تحت فشار می گذرد باید ببینیم چقدر از این ۶۰ هزار هکتار فعال است که قطعا از این امار کمتر است و  به دلایل سرقت، فرسودگی، جابه جایی زمین و......که نیازمند یک بررسی است.

وی تصریح کرد: دولت گفته که ۸۵ درصد تسهیلات درآبیاری نوین را به صورت یارانه‌دار  دهد و ۱۵ درصد کشاورز بدهد که چنین چیزی دولت می گوید درست نیست.

ایمانی بیان کرد: بیشترین مصرف آب دراستان مربوط به بخش کشاورزی است و خشکسالی شدیدی در سال‌های اخیر در استان داشتیم استفاده از سیستم آبیاری نوین با استقبال بهره برداران مواجه شده اما  متاسفانه کمبود اعتبار وجود دارد که از چالش‌های مهم گسترش این فناوری در اراضی کشاورزی گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان سالانه  بیش از  پنج میلیون تن  انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و این استان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی راهبردی رتبه اول تا پنجم کشور را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز