خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل :

بازاریان در پرداخت مالیات عجله نکنند/ تراکنش‌های بانکی معیار درآمد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۸۳

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: بازاریان در مواقعی که ضریب اینتا کد با درآمد مطابقت ندارد در پرداخت مالیات عجله نکنند؛ هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود ناصری راد رئیس اتاق اصناف اردبیل در جلسه با مدیرکل امور مالیاتی استان که با حضور روسای اتحادیه های صنفی در محل اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد با اشاره به گلایه اصناف و کسبه در مورد افزایش چند برابری مالیات از درآمدها بیان کرد: این انصاف نیست که استان اردبیل در زمان تنظیم بودجه استان ها از کمترین سهم برخوردار باشد اما مالیات پرداختی اصناف در اردبیل با کسبه و بازاریان پایتخت برابری کند.

وی خواستار توجه ویژه متولیان مالیاتی کشور به استان های ضعیف و کم درآمد شد و گفت: این موضوع درست است که مالیات یک قانون است و قانون نیز لازم الاجرا می باشد اما افزایش چندین برابری مالیات آن هم در زمانی که بخاطر شیوع کرونا بازار به کلی در حالت رکود و در آستانه ورشکستگی بود جای بحث و پیگیری دارد.

رئیس اتاق اصناف اردبیل به وضعیت بحرانی اقتصادی و درآمدی بازاریان اشاره کرد و گفت: افزایش مالیات آن هم با این شدت نتیجه ای جز ایجاد مشکل در بازار نخواهد داشت و تمامی زحماتی که در راستای تنظیم بازار انجام می شود را هدر خواهد داد.

ابراهیم قلیزاده مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تراکنش های بانکی شاخصی برای محاسبه مالیات بر درآمد نیست افزود: حتی ارقام و تراکنش دستگاه های پوز نیز دلیلی بر درآمد نیست و مالیات بر درآمد از طریق اینتا کد و اظهارنامه مالیاتی تعیین می شود.

وی با اشاره به تعامل خوب و تنگاتنگ امور مالیاتی استان با اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: این تعامل باعث شده تا امور مالیاتی بهتر و بیشتر در جریان مشکلات اصناف و بازاریان قرار گیرد بطوریکه در جلسات کشوری نیز گلایه بازاریان مبنی بر افزایش چند برابری مالیات ها را مطرح کرده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: در این خصوص پیشنهاد رییس اتاق اصناف اردبیل مبنی بر رعایت حال استان های ضعیف در اخذ مالیات مورد استقبال متولیان امر قرار گرفت و مقرر شد سال آینده این پیشنهاد پس از بررسی ابعاد مختلف آن، مصوب و اجرایی شود.

این مسئول تصریح کرد: منصفانه نیست که میزان مالیات پرداختی اصناف استانی نظیر اردبیل با پرداختی بازاریان پایتخت و سایر کلانشهرهایی که به مراتب از زیرساخت ها و خدمات مطلوب تری برخوردارن یکسان باشد؛ قطعا پیگیری هایمان را در این خصوص ادامه خواهیم داد و صدای بازاریان اردبیل را به مسئولین خواهیم رساند.

وی گفت: از ۳۲ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شده، ۷ هزار فقره مورد قبول مودیان واقع شده و ۶ هزار فقره نیز مورد عدم موافقت مودیان قرار گرفته است. البته بررسی دقیق تراکنش دستگاه های پوز جزو وظایف ذاتی ما می باشد و در صورتیکه درآمد اصناف و کسبه و بازاریان با مالیات اعلام شده همخوانی نداشته باشد، بررسی های بیستر را در این خصوص انجام می دهیم تا حقی از کسی ضایع نشود‌. 

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا تکمیل اظهارنامه منوط به دریافت اینتا کد شده و این سامانه یک شیوه نوپا در کشور می باشد که اصلاح و بازنگری در آن لازم و ضروری است، بازاریان در مواقعی که ضریب اینتا کد با درآمد مطابقت ندارد در پرداخت مالیات عجله نکنند؛ هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد؛ مودیان می توانند این مشکل را به امور مالیاتی استان گزارش دهند تا مشکلات پیش آمده در خصوص میزان مالیات اعلام شده مرتفع شود.

وی افزود: خوشبختانه با رایزنی های انجام شده، اختیار تام به امور مالیاتی استان در راستای اعمال بخشودگی ها اعطا شده است؛ لذا در مواقعی که ببینیم حقی از کسبه ای ضایع می شود قطعا حمایت های لازم را خواهیم داشت. پرداخت و دریافت مالیات امری است که باید با رضایت طرفین حل شود.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز