خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

غرب استان همچنان می لرزد/خسارت جانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۶۸

در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ زمین لرزه و پس لرزه غرب هرمزگان را لرزاند که کانون بیشتر این زمین لرزه‌ها در بخش شیبکوه بندرلنگه و حوالی بندرچارک بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، از بامداد امروز تا ساعت هشت صبح، ۱۳ زمین لرزه در بخش شیبکوه و بندرچارک ثبت شده که بزرگترین آن چهار و نیم ریشتر و کوچکترین آن سه و یک دهم ریشتر بوده است. روز گذشته نیز ۲۷ زمین لرزه در بخش‌های شیبکوه و کیش بندرلنگه و همچنین جناح شهرستان بستک ثبت شد که بزرگترین آن پنج و دو دهم ریشتر در محدوده بین بندرچارک و شهر جناح بود.

مظفری، معاون جمعیت هلال احمر هرمزگان در این خصوص افزود: زمین لرزه‌های روز گذشته موجب ترک خوردگی و ریزش جرئی برخی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده در بندر چارک شده بود، اما زمین لرزه های دیروز و امروز خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: اکنون وضعیت شبکه آب، برق و تلفن در مناطق زلزله زده کاملا پایدار است و هیچ گونه قطعی گزارش نشده است.

مهرداد حسن زاده افزود: از دیروز چند نوبت نشست ستاد مدیریت بحران در بندرلنگه، بستک و کیش برگزار شد و مکان‌هایی برای اسکان اضطرایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بنا بر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گسل این منطقه فعال شده، اما تعداد بالای زمین لرزه و پس لرزه و آزاد شدن انرژی در این منطقه، احتمال بروز زمین لرزه شدید را کاهش می‌دهد.

حسن زاده بیان کرد: به اهالی منطقه زلزله زده توصیه می‌کنیم در زمان زمین لرزه‌ها و پس لرزه‌ها خونسردی خود را حفظ کنند.

با توجه به تصمیمات ستاد بحران کیش، کلیه ادارات، نهادها، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه، دانشگاه ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بیمه ای در تاریخ ۲۶ / ۳ / ۱۴۰۱ تعطیل هستند. یگان های نظامی، انتظامی ( بخش عملیاتی )، امنیتی، امدادی، بهداشت و درمان، اورژانس، آتش نشانی و آب و برق ( بخش عملیاتی )، از این مصوبه مستثنی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز