خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

کارگروه شهر هوشمند در قزوین تحقق جهاد تولید محتوا را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۷۱

استاندار قزوین گفت: ایجاد کارگروه شهر هوشمند یکی از اقداماتی است که استان قزوین در زمینه تحول دیجیتال انجام داده است و می‌تواند در کنار شهرک تولید محتوا، ظرفیت‌های خوبی را برای تحقق جهاد تولید محتوا ایجاد کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در استان که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت و اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول دیجیتال در کشور برکسی پوشیده نیست و این اقدامات در دستور کار دولت قرار دارد.

استاندار قزوین افزود: به دلیل اهمیت این اقدام و وجود ظرفیت‌های اقتصادی توسعه فیبر نوری، این طرح از سوی شرکت ملی مخابرات ایران در استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد نظام، افزایش توجه به اقتصاد دانش بنیان است، گفت: سال‌ها پیش بنا بر این بود که بخش عمده اقتصاد کشور دانش بنیان باشد و در این راستا هم اقداماتی هرچند ناقص انجام شد ولی در سال جاری با توجه به راهبرد سال موضوع دانش بنیان در دستور کار جدی قرار دارد و توسعه فیبر نوری که به نوعی بستر سازی برای افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است، به طور قطع منجر به بالابردن ارزش افزوده در اقتصاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و با مدیریت زمان و مکان و روی آوردن به مشاغل جدید، تحول جدی‌تری را در موضوعات دیجیتالی و اقتصادی شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، پیشینه تاریخی و اتکا به داشته‌های منابع انسانی ارزشمند، مبتکر و پیشرو یکی از نقاط خوب کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحول دیجیتال است.

اعلایی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های موجود اقتصادی و فرهنگی، مجوز ایجاد شهرک تولید محتوا برای اولین بار در کشور دریافت شد و به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای طرح توسعه فیبر نوری مورد لحاظ قرار گرفت.

استاندار قزوین با بیان اینکه اقدامات استان در حوزه تحول دیجیتال در یک زمان مناسب به اطلاع مردم خواهد رسید، اضافه کرد: مجموعه‌هایی که می‌توانند در بسترسازی و زیرساخت کمک کنند و در تولید محتوا دارای توجیه هستند، استان قزوین را مورد توجه قرار دهند و این استان آماده استقبال از آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز