خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب:

تیم مدیریتی آذرآب باید پاسخگوی بدهی‌ها به پیمانکاران باشد/ احضار کارگران و اعضای شورای اسلامی کار توجیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۱۰

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب گفت: اصل مشکل آذرآب با سهامداری بانک کشاورزی است که باید به دولت بازگردانده شود و پس از آن در صورت رونق گرفتن، شرکت به یک هلدینگ معتبر واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب با اشاره به اتفاقات اخیری که در این شرکت رخ داده است و همچنین باتوجه به مصاحبه‌های مدیرعامل این شرکت با برخی رسانه‌ها با طرح سئوالاتی، به خبرنگار ایلنا گفت: سئوال مهم اینجاست که آیا تنها با جلسات و مصاحبه و اعلام از حمایت این و آن، می‌شود کارگاه را فعال کرد؟

داود عسگری افزود: سئوال دیگر اینکه افرادی که در مدت یک سال گذشته این تیم مدیریتی را به صورت جمعی حمایت کرده‌اند، چرا مهمترین اصل را که همان زمان یک‌ساله‌ای است که از سوی پرسنل و شورای اسلامی کار به آن‌ها داده شده است را نادیده می‌گیرند؟ تیم مدیریت در طول یکسالی که حضور داشت، کدام قرارداد کار را منعقد کرد که بتوان آن را در خط تولید جاری و راه‌اندازی کرد؟

وی ادامه داد: سئوال بعدی اینجاست که آقای محمدباقر سبحانی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت آذرآب سال گذشته به پرسنل گفتند ما تیم برندی هستیم و با ارتباطات قادر به انعقاد قراردادهای کاری و حل مشکلات ضمانت‌نامه هستیم. پس چرا هنوز به صورت عملی اتفاقی نیفتاده است؟

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب اظهار داشت: بحث نیروگاه اتمی بوشهر نیز از سالهای ۹۷ و ۹۸ در دوران مدیریت آقای شیخ زاده که به مدیریت ۴ دوره پیشین شرکت بازمی‌گردد، مطرح بوده است. روی این قرارداد نیز مانند امروز مانور زیادی داده‌اند. پس موضوع جدید و قابل اجرایی که بتواند آذرآب را در این مقطع نجات بدهد، وجود ندارد.

عسگری تصریح کرد: هنگامی که تیم مدیریت عنوان می‌کند یکسال حقوق را پرداخت کرده، باید در نظر داشت که این میزان حقوق از درآمد پروژه‌های فعال در سایت‌های کارگاهی کسب درآمد شده که دسترنج قراردادهای مدیریت‌های قبلی بوده است و به نوعی از سرمایه اصلی شرکت خوردن است. این وضعیت باعث شده که هم اکنون صدها میلیون تومان بدهی به پیمانکاران در سایت‌های کارگاهی به وجود بیاید، چراکه تمامی منابع صرف حقوق شده است.

وی بیان داشت: آیا با مقصر جلوه دادن دیگران و شعارهای سیاسی می‌توان کار تولیدی انجام داد؟ اعضای تیم مدیریت بهتر است به‌جای منحرف کردن اذهان عمومی، به عملکرد خود که حاصل آن خالی شدن کارگاه و از بین رفتن منابع مالی پروژه‌ها است، بازگردند و پاسخگو باشند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل لبریز شدن صبری که در گذشته گفته شد ۳ ماه تحمل کنید و حال یک سال به درازا کشیده است، کارگران و پرسنل به عملکرد تیم مدیریت و سهامدار عمده انتقاد و اعتراض دارند. شورای اسلامی کار نیز علیرغم همکاری با مدیریت در راستای اهداف سازمان، مورد هجمه قرار گرفته است. متأسفانه تمامی زحمات این شورا در مدت یک سال گذشته که باعث شد مدیران بتوانند در آرامش فعالیت کنند، از سوی تیم مدیریت نادیده گرفته شده است.

عسگری ابراز داشت: در این میان از اعضای تیم مدیریت آذرآب این را خواهش دارم که اگر مصاحبه هم می‌کنید، از صراط عدالت خارج نشوید. اگر این وضع پیش آمده مقصری داشته باشد، مقصران آن کسانی نیستند جز افرادی که با وعده و وعید انعقاد قرارداد کاری و کاهش قراردادهای پرسنلی و بستن قراردادهای یکماهه حتی برای افرادی که بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارند و همچنین عزل و نصب‌های غیرکارشناسی و اخراج و پشت در گذاشتن کارگران، با روح و روان کارگر بازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه تصور کرده‌اند به علت اینکه کارگر هستیم، می‌توانند مانند عروسک خیمه شب بازی هر کاری با قشر انجام دهند. درحالی‌که امروز کارگران صاحب تحصیلات و آگاهی و درک و همچنین دارای قابلیت تشخیص هستند. آنها می‌توانند تشخیص دهند که چه اشخاصی آمده‌اند تا کار و فعالیت کنند و چه اشخاصی آمده‌اند تا مسائل دیگری را رقم بزنند و حاشیه‌سازی کنند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب همچنین گفت: باید به این نکته توجه داشت که اعتراضات اخیر کارگران آذرآب، صنفی و درون کارگاهی بوده و به هیچ عنوان اجازه خروج کارگران از شرکت آذرآب توسط شورای اسلامی کار این شرکت داده نشده و شورا، پرسنل را به آرامش و حفظ خونسردی دعوت کرده است. با توجه به این شرایط، احضار کارگران شرکت آذرآب و عده‌ای از اعضای شورای اسلامی کار این شرکت توجیه ندارد. در این راستا کارگران و پرسنل آذرآب انتظار دارند مانند همیشه، نیروی انتظامی ملجا و پناه آنان باشد.

عسگری با بیان اینکه اصل مشکل آذرآب با سهامداری بانک کشاورزی است که باید به دولت بازگردانده شود و پس از آن در صورت رونق گرفتن، با یاری خداوند به یک هلدینگ معتبر واگذار گردد، افزود: شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذرآب جهت برون رفت از این وضعیت هرگونه پیشنهاد، توصیه و تعامل سازنده‌ای که باعث شود آذرآب از این بن بست خارج شود از سوی هر نهاد، سازمان و یا مسئولانی که دغدغه آذرآب را دارند را پذیراست و با تمام توان خود این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز