خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان مطرح کرد؛

برای حذف مدارس کانکسی در کرمانشاه نیازمند ۲ هزار میلیارد اعتبار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۱۹

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت: برای حذف مدارس کانکسی در کرمانشاه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه تعداد ۳۱۹ هزار و ۸۲۰ دانش آموز در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به برنامه و بودجه سال جاری برای نوسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش، افزود: بودجه مصوب امسال از محل اعتبارات استانی ۳۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی سه هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان بودجه مصوب در نظر گرفته شده مبلغ ۲ هزار و ۳۴ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ها، مبلغ یک هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی و ۵۳۹ میلیارد ریال برای تجهیزات مدارس در نظر گرفته شده است.

نظری با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی در سال جاری متعاقباً اعلام می‌گردد، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۱ پروژه آموزشی و پرورشی با ۳۸۸ کلاس درس و زیربنای ۵۳ هزار و ۳۲۵ متر مربع در دست اجرا است.

وی به پروژه‌های انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ مدرسه با ۱۳۴ کلاس درس و زیربنای ۱۲ هزار و ۳۲۴ مترمربع احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در مجموعه نوسازی مدارس سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۴.۶ بوده و نسبت به سرانه دانش آموزی کشوری که معادل ۲۱.۵ است این نسبت در استان کرمانشاه مناسب ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بوده، ادامه داد: این آمار پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی کل استان با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

نظری با توجه به تلاش‌های به عمل آمده در مجموعه نوسازی مدارس سرانه آموزشی استان کرمانشاه، گفت: سرانه آموزشی استان کرمانشاه ۴.۶ بوده که نسبت به سرانه دانش آموزی کشوری که معادل ۲۱.۵ است این نسبت در استان کرمانشاه با وضعیتی مناسب ارزیابی شده است.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی کل استان با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه با اشاره به کمک خیرین در ساخت مدارس، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تفاهم نامه ساخت ۷۶ پروژه با ۲۵۵ کلاس درس و زیربنای ۲۰ هزار و ۷۶۸ متر مربع در سطح استان با مبلغ تعهد بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

نظری در ادامه به روند کاهشی بودن تعداد مدارس کانکسی در استان اشاره کرد و ابراز کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد اما این تعداد نسبت به سال گذشته روند کاهشی را طی کرده است.

وی به میزان اعتبار لازم برای برداشته شدن کامل مدارس کانکسی تاکید کرد و گفت: برای حذف این فضاها و جایگزینی فضای مناسب آموزشی نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز