خبرگزاری کار ایران

متخصص ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

کیت تشخیص آبله میمونی در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی طراحی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۰۵

متخصص ویروس شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: کیت تشخیص آبله میمونی در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی طراحی شده و در اندازه‌های نمونه گیری در استان مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد خوانساری نژاد افزود: این کیت‌ها پیشاز این در اراک طراحی شده و تعداد محدودی به عنوان نمونه ذخیره شده بود که اکنون پس از شیوع این بیماری در جهان و مشاهده افراد مشکوک در کشور و استان مورد استفاده قرار گرفت و از کیفیت این محصول رضایت حاصل شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه وزارت بهداشت حدود 15 دانشگاه علوم پزشکی را در کشور برای ساخت کیت تجهیز کرده، اما در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بسیار زودتر از موعد ابلاغ و تکلیف از سوی وزارت بهداشت،تولید شد.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به مشاهده چندین نمونه از ابتلا به آبله میمونی در کشورهای همسایه از جمله امارات، آمادگی تشخیص آزمایشگاه‌های داخلی برای مقابله با این موضوع ضروری است.

خوانساری نژاد تصریح کرد: در عین حال این کیت به زودی به عنوان یک کیت قابلیت تشخیص انواع آبله‌ها امکان استفاده خواهد داشت و اقسام مختلف آبله را از یکدیگر تمایز خواهد داد.

وی بیان داشت: پرهیز از تماس پوست به پوست یا ارتباط رو در رو با افراد دارای علائم، و تمیز نگه داشتن دست‌ها، از جمله روش‌های پیشگیری از ابتلا به آبله میمون است. این بیماری به راحتی بین افراد سرایت نمی‌کند، اما با ارتباط مستقیم با فرد مبتلا، ممکن است افراد سالم هم به آن مبتلا شوند.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: آبله میمونی یک بیماری به اصطلاح «خود محدودشونده» است، به این معنا که علائم آن به طور خودبه‌خودی ظرف 2 تا 3 هفته از بین می‌رود.

خوانساری نژاد ابراز داشت: همچنین نشانه معمول این بیماری، ‌دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، ‌پا، دهان و اندام تناسلی است. این دانه‌ها ممکن است با تب، احساس ناراحتی یا ناخوشی، سردرد، خستگی و تورم غدد لنفاوی همراه باشند. بروز دانه‌هایی در ناحیه تناسلی در طغیان کنونی این بیماری بیشتر گزارش شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز