خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان به وسایل جدید اطفاء حریق

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۵۶

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:با تمهیدات انجام شده در سال جاری تجهیزات جدید اطفاء حریق به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفاظت و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی اضافه شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا عبدوس افزود: در سال جاری ۳ دستگاه موتورسیکلت مناسب جهت گشت و مراقبت و برخی از اقلام انفرادی و گروهی مربوط به اطفا حریق ارسالی از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به تجهیزات حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزوده شد.

وی ادامه داد: استفاده از این موتورسیکلت ها و تجهیزات انفرادی وگروهی تحویلی می تواند در هنگام عزیمت به مناطق جهت عملیات مقابله با آتش سوزی، تخریب، تصرف ‍و صعب العبور بودن عرصه های منابع طبیعی سرعت عمل ماموران یگان حفاظت را در انجام ماموریت ها و مهار آتش سوزی افزایش دهد.

این مقام مسئول گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره کل و شهرستان های تابعه مجهز به چندین دستگاه پاورت جت، دستگاه دمنده، فلکس بک، آتش کوب و ... برای مهار آتش سوزی احتمالی در مراتع و جنگل های استان سمنان شده است.

عبدوس یادآور شد: در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی تفاهم نامه های حفاظتی و اطفای حریق با دهیاری ها و شورای اسلامی روستاهای هدف امضاء شده و این روستاها نیز به وسایل اولیه اطفای حریق مجهز شده اند.

وی اضافه کرد: با همکاری و هماهنگی با شورای اسلامی روستاهای واقع در مناطق بحرانی حریق تعداد 12 پایگاه مردمی اطفای حریق  احداث و تجهیز  شده است.

عبدوس از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث مربوط به عرصه های منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت کنند.

حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این اداره کل نیز اقدامات پیشگیرانه ای ازجمله تشدید گشت زنی و مراقبت ها، آمادگی کامل یگان حفاظت برای مقابله هر نوع آتش سوزی عمدی و غیرعمدی در جنگل‌ ها و  مراتع و همراه با تجهیز یگان حفاظت به امکانات و وسایل اطفای حریق انجام داده است.

وی تصریح کرد: تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به طور شبانه روز در خدمت مردم استان می باشد که می توانند هر گونه گزارش مربوط به عرصه های منابع طبیعی ملی را به این سامانه اعلام و این اداره را در حفاظت از عرصه های ملی یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز