خبرگزاری کار ایران

با نظارت بر تورهای گردشگری صورت گرفت؛

جلوگیری از اجرای یک تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۵۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از جلوگیری و برخورد با اجرای یک تور غیرمجاز گردشگری به مقصد اسالم – خلخال در روز جمعه ششم خردادماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: این تور گردشگری بامداد روز گذشته به مقصد منطقه اسالم – خلخال قصد خروج از قزوین را داشت که طبق بررسی‌های به عمل آمده به‌دلیل نداشتن مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی، بیمه‌نامه و راهنمای گردشگری با حضور کارشناس حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره‌کل و همراهی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و جانشین اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی با حکم معاون دادستان قزوین از برگزاری آن جلوگیری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: همچنین در روز گذشته سه تور گردشگری  به مقاصد گیسوم، قلعه‌رودخان و کاشان بررسی و با توجه به کامل بودن مدارک و مجوزهای قانونی اجرا شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری تورهای گردشگری تنها با اخذ مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی دارای مجوز بند ب و با رعایت استانداردهای تور امکان‌پذیر است یادآور شد: متاسفانه برای برگزاری برخی تورها با ترفند‌های مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی بدون اخذ مجوز‌های رسمی برای فروش خدمات تور به صورت غیرقانونی اقدام می‌شود که در صورت مشاهده برگزاری این تورها، بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

خزائلی یادآور شد: هم‌استانی‌ها و گردشگران می‌توانند با مراجعه به ‌سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به آدرس www.qchto.ir  در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری آگاهی کامل کسب و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز مراتب را به حوزه گردشگری این اداره‌کل به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز