خبرگزاری کار ایران

علیزاده خبرداد؛

تردد بیش از ۶۱ هزار نفر از پایانه‌های مرزی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۷۱

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تردد ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر از طریق پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در ۲ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اروجعلی علیزاده  در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در مدت یاد شده ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر از پایانه نوردوز و ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر از پایانه مرزی جلفا تردد کرده‌اند.

وی همچنین گفت: در ۲ ماهه امسال ۸۲۳ دستگاه اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی از این ۲ پایانه مرزی تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۳۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه وسایل نقلیه سنگین از ۲ پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در سال جاری ، گفت: ۱۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامنیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.

علیزاده میزان واردات و صادرات کالا از طریق پایانه‌های مرزی استان آذربایجان شرقی در ۲ ماهه امسال را ۱۲۵ هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد و افزود: در مدت یاد شده ۳۳ هزار و ۸۰۰ تن کالا از پایانه های جلفا و نوردوز ترانزیت شده است. 

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

 پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز