خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

طرح اصلاح سهمیه نان به حل مشکل آرد کمک می‌کند/ هوشمندسازی یارانه‌ها نباید به افزایش قیمت‌ها منجر شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۴۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باوجود اینکه مجلس موافق حذف ارز 4200 تومانی و انجام یک پروژه مهم اقتصادی بود اما افزایش قیمت‌ها را به هیچ وجه نمی‌پذیریم و بنا بود قیمت‌ها براساس شهریور ماه 1400 اعمال شود، با این حال باز هم اقدامات خوبی از طرف دولت صورت گرفته است.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به طرح جدید یارانه‌ها گفت: دولت قبل هم به این نتیجه رسیده بود که ارز ۴۲۰۰ به اهداف خود دست پیدا نکرد و توزیع این ارز تاثیری بر قیمت‌ها نداشت و مورد سوء استفاده‌های کلان قرار گرفت و از این رو پس از یک سال تبادل نظر و جلسات تخصصی در مجلس به این نتیجه رسیدیم که این ارز با شرایطی حذف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: پس از بررسی در مجلس، دولت مکلف شد که ارز 4200 تومانی را حذف کند؛ البته درباره نوع عملکرد اختیار به دست دولت سپرده شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت موظف است کالاهای اساسی را برای افراد تامین کند، با آغاز طرح جدید یارانه‌ها در دو ماه ابتدایی یارانه‌های 300 و 400 هزار تومانی برای افراد در نظر گرفته شد و در ادامه طرح در قالب کالا برگ ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تاکید کرد: مجلس بر نحوه توزیع و اجرای کالابرگ‌ها نظارت خواهد داشت و امیدواریم این طرح تا پایان خرداد یا تیر ماه اجرایی شود.

رحمانی درباره استفاده از کارتخوان‌های هوشمند برای نان بیان کرد: نان یک کالای استراتژیک است و با توجه به اینکه میزان کاشت گندم دیم در نتیجه کمبود بارش‌ها کاهش پیدا کرده و جنگ اوکراین و روسیه هم بر وضعیت گندم تاثیرگذار بوده، اجرای این طرح به حل مشکل آرد کمک خواهد کرد و جلوی سوء استفاده‌ها و برخی ریخت و پاش‌ها گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز