خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف اردبیل:

فقر بازار نتیجه انحصارگرایی در واردات کالاها است / بازرسی‌های زائد حذف شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۲۷

رییس اتاق اصناف مرکز اردبیل گفت: عدم حمایت های لازم از تجار و اصناف در خرید و واردات کالا به سطح استان به دغدغه اصلی اصناف تبدیل شده و انحصارگرایی در واردات کالاها نتیجه ای جز فقر بازار ندارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود ناصری راد رییس اتاق اصناف در جلسه با معاونین و مشاور ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: اصناف و بازاریان جزو سرمایه گذاران  و قشر دارای فکر و اندیشه جامعه هستند که می توانند در احصاء و مرتفع کردن مسائل و مشکلات جامعه نقش ویژه ای ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه با عواملی که به دنبال متشنج کردن بازار هستند به شدت برخورد می شود گفت: حفظ امنیت و آرامش اصناف و بازاریان خط قرمز ماست و اتاق اصناف به عنوان متولی وظیفه دارد با عواملی که در پی سلب آرامش اصناف هستند مقابله کند. 

رییس اتاق اصناف مرکز اردبیل با اعلام اینکه هنوز با تنظیم واقعی بازار فاصله داریم و این موضوع تاکنون به معنای واقعی محقق نشده است افزود: در بازار و مدیریت آن مشکلاتی وجود دارد که نیازمند یک برنامه ریزی مفصل است و اتاق اصناف نیز آماده هر گونه همکاری است.

مسعود ناصری راد تشریح کرد: آینده تجار و اصناف اردبیل با نگاه و رویه نامناسبی که در رابطه با برخورد با کالای وارداتی در پیش گرفته شده، در خطر است و انحصارگرایی در واردات کالاها، دست تجار  و اصناف را کوتاه و در آینده نه چندان دور به معضل بزرگی تبدیل خواهد شد که می طلبد نسبت به این مسئله با تدبیر و آینده نگری تجدید نظر کرد.

وی ادامه داد: در برخی موارد شاهد توقیف کالاهای مجوز دار تجار و اصناف به بهانه کالای قاچاق قبل از ورود به شهر و ثبت در سامانه هستیم که به یکی از دغدغه های اصلی اصناف تبدیل شده و عاملی برای عدم حمایت از خرید کالا و واردات توسط تجار  و اصناف به بازارهای سطح استان شده است.

رییس اتاق اصناف مرکز اردبیل تشریح کرد: بازار بصورت رقابتی تنظیم می شود و امتناع تجار و اصناف از خرید و واردات کالا به سطح استان مسائل و مشکلاتی را در تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به همراه خواهد داشت که ضرورت تغییر نگرش در مبارزه با قاچاق کالا را ایجاد می کند.

مسعود ناصری راد افزود: عدم حمایت از تجار و اصناف و سرمایه گذاران باعث خروج این افراد از استان شده و بر توسعه و اقتصاد استان تبعات جبران ناپدیری را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف مرکز استان بصورت شبانه روزی بر بازار نظارت دارند گفت: بازرسی خارج از شرح وظایف و محدوده اختیارات عوامل برخی از نهادها نارضایتی بازاریان و اصناف خرده فروش را به دنبال داشته که امیدواریم با پرهیز از برخی رفتارها در بازار در جلب رضایت عمومی در جامعه گام برداریم.

رییس اتاق اصناف مرکز اردبیل ادامه داد: در مواجهه با مسائل و مشکلات جامعه برگزاری نشست های مستمر و متعدد با اصناف و اتحادیه ها و همفکری با آن ها بیش از ۵۰ درصد از این مشکلات را کاهش خواهد داد و برنامه ریزی برای همراهی، همکاری و استفاده از قدرت فکر و اندیشه اصناف و بازاریان در کاهش مشکلات جوامع ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز