خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

سازه رقابت های چالش آتش نشانی توسط شهرداری نیشابور ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۹۱۷

برای اولین بار در کشور سازه عملیاتی آتش نشانی به ابتکار علی صدیقی مهدی صادقی و رسول صدیقی از آتش نشانان نیشابوری طراحی و بومی سازی و با همکاری مجتمع فولاد خراسان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده فدراسیون چالش جهانی آتش نشانان با اعلام این خبر گفت: این سازه آتش نشانی برای حضور در مسابقات ادواری آتش نشان(FCC)، با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال طراحی و ساخته شده که از لحاظ ابعاد با نمونه آمریکایی آن رقابت می کند. 

علی صدیقی هدف از ساخت این سازه را برای شبیه سازی یک حریق واقعی و حضور در مسابقات سالانه آتش نشانان عنوان کرد که به وسیله آن توان فنی و تخصصی آتش نشانان برای شرایط وقوع بحران ها افزایش می یابد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رقابت های کشوری آتش نشانی در ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه سال جاری در نیشابور افزود: این سازه شامل سه طبقه ۴ متری، جمعاً ۱۲ متر است که ۱۲۰ پله دارد و همزمان دو آتش نشان می توانند در این سازه به رقابت بپردازند.

صدیقی عنوان کرد: این سازه یکی از ملزومات اصلی در برگزاری مسابقات FCC در حد استاندارد های جهانی است که در رقابت های آتش نشانان برای به چالش کشیدن میزان توان آنان در اطفا حریق الزامی است و این سازه قابلیت باز و بسته شدن در محل دیگر را داراست و نقشه، طراحی و اجرای آن کاملاً بومی و به دست کارشناسان بومی صورت گرفته است.

نماینده فدراسیون آتش نشانان خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقات، آتش نشانان در این رقابت ها که با ماهیت چالشی برگزار می شود، اقدامات عملیاتی آنان به صورت میدانی و با رویکرد ورزشی نمایش داده می شود.

صدیقی با اشاره به حوادث صورت گرفته در طبقات ساختمان ها و مرتفع سازی ساختمان ها در نیشابور یادآور شد: با توجه به حوادث می بایست به موازات آن در کنار پرورش نیروی انسانی خلاق، متخصص و آماده، از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن در آتش‌نشانی‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز