خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

تولید واکسن سالک در استان مرکزی به مرحله پایانی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۸۸۳

استاندار مرکزی گفت: پروژه تولید واکسن سالک برای نخستین بار در کشور توسط دانشمندان مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ایران در استان مرکزی به مرحله پایانی رسید. تولید این واکسن توسط دانشمندان و محققان این استان در دستور کار قرار گرفته که افتخار بزرگی برای استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: تولید این واکسن نقش مهمی در پیشگیری این بیماری دارد و همانطور که ایران توانست در تولید واکسن کرونا موفقیت کسب کند، در تولید واکسن سالک نیز می تواند سرآمد باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که واکسن سالک به مجموعه و شبکه بهداشت و درمان وارد می شود، لازم است در راستای جلوگیری از شیوع و همه گیری بیماری سالک، اقدامات پیشگیرانه مورد توجه متولیان بهداشت و درمان قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: 350 میلیون نفر در جهان در معرض ابتلا به بیماری سالک قرار دارند. این بیماری در مناطقی شیوع پیدا می‌کند که بهداشت کمتر مورد توجه قرار دارد و انتقال آن با نیش پشه به انسان صورت می گیرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: متأسفانه بیماری سالک وارد کشور شده و در برخی شهرستانهای استان مرکزی نیز شایع شده است. موضوع مهمتر اینکه شهرستان ساوه یکی از مهمترین کانون‌های شیوع سالک در استان مرکزی است.

وی بیان داشت: در این راستا کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اعتبارات چشمگیری برای ایجاد فاضلاب مهمانسرای شهید ناصری ساوه (محل زندگی مهاجرین افغانستانی) با هدف جلوگیری از بیماری‌ها به ویژه سالک در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در رشد جمعیت شرایط مناسبی ندارد، تأکید کرد: استان مرکزی سومین یا چهارمین استانی است که روند جمعیتی آن با شیب تند کاهش یافته است.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: اجرای قانون حمایت از خانواده هدف اصلی برنامه قرارگاه جمعیتی استان مرکزی است. در این راستا جوانی جمعیت باید به عنوان مبنای اصلی برنامه های تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روند کاهش جمعیت در بسیاری از کشورها به یک مسئله مهم تبدیل شده و در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز