خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

هوای شهر زنجان در وضعیت "خطرناک" قرار گرفت/تداوم نفوذ گرد و خاک به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۷۱۰

با اشاره به هوای شهر زنجان در وضعیت "خطرناک" قرار گرفت، گفت: شاخص کیفیت هوای زنجان در ساعت 22 در حد خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان، گفت: شاخص کیفی هوا در ساعات گذشته منتهی به ساعت ۲۲ روز ۲ خرداد ماه سال جاری  به میزان ۳۶۲ بوده است.

هاشمی، ادامه داد: مسئول آلاینده ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰میکرون و وضعیت کیفی هوای زنجان خطرناک است.

وی افزود: بر این اساس باید همه گروه‌ها از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و کودکان، سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و بانوان باردار حتی الامکان از منازل خارج نشوند و فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل را نیز کاهش دهند.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اینکه شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد است، گفت: شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می‌شود.

در اطلاعیه ای از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان زنجان آمده :

  با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده و مصوبات زیر حاصل شد:

روز سه شنبه 3 خرداد ماه جاری کلیه مراکز آموزشی ( دانشگاهها، فنی و حرفه ای،مراکز علمی )تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می گردد و از طریق روابط عمومی مراکز مذکور اطلاع رسانی می گردد.

فعالیت های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی تمام دوره ها و همچنین هماهنگ پایه ششم  لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا, فعالیت ادارات و دستگاه های دولتی به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانکها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد شد.

همچنین طبق اعلام هواشناسی استان زنجان تصویر ماهواره ای ساعت 22، تداوم نفوذ گرد و خاک به کشور داده است.

دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز طی اعلاعیه ای توصیه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص آلودگی به شهروندان هوا داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز