خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان:

نگاه متفاوت شهرداری و شورای زنجان باعث عدم توازن در شهر شد/ مدیریت طرح جامع شهری بر عهده شهرداری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۴۵۸

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با اشاره به رفع مشکلات الحاق روستای گاوازنگ (منطقه گردشگری) به حریم شهری، گفت: شهرداری و شورای شهر زنجان نگاه متفاوت به مناطق زنجان داشتند و این باعث نبود توازن در شهر شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان، درجمع خبرنگاران، با اشاره به احداث، ساماندهی و ایجاد زیر ساخت های خدمات شهری در مجموعه گردشگری منطقه گاوازنگ، زنجان در شمال شهر زنجان، اظهارداشت: خط حریم شمالی قدیم شهر زنجان قبلا از وسط روستای گاوازنگ بوده است.

بیات منش، با بیان اینکه خط حریم شمالی شهر در زنجان دو خط تعریف شده بود، ادامه داد: تغییراتی توسط سازمان همیاری شهرداری در خط حریم شهری زنجان در سالهای گذشته با مرز بندی حد نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان بوجود آمده بود.

وی، با بیان اینکه مالکیت گاوازنگ با منابع طبیعی و مدیریت آن با سازمان همیاری شهرداری است، تصریح کرد: برای تامین منابع مالی منطقه گردشگری گاوازنگ در راستای الحاق این روستا  و منطقه گردشگری شمالی زنجان به حریم شهری اقدامات اساسی انجام گرفته است که بزودی شهرداری وارد مرحله اجرای عملیات خواهد شد.

به گفته بیات منش، با ورود دیوان محاسبات به تعیین حریم خطی شهری زنجان در منطقه شمال این طرح در حال اجرای طرح جامع حریم شهری زنجان است،  که حریم شمالی شهر زنجان بعد از قله سنبله در شمال گاوازنگ تعریف شده است، در حال حاضر نیز این طرح روی ریل درست در حرکت است طبق طرحها و مصوبات لازم اجرا  می شود.
وی، با بیان اینکه برای ایجاد زیر ساختها و خدمات شهری در منطقه گردشگری گاوازنگ بزودی شهرداری وارد اجرای عملیات خدمات شهری این طرح و ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.

بیات منش، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح تفصیلی شهر زنجان، تصریح کرد: زنجان شهر میانی بزرگ است  نه کلان شهر، گفت در سالهای اخیر به جز اجرای طرح مسکن اقدام ملی زیتون چیزی به محدوده شهری زنجان اضافه نشده است.

وی، با بیان اینکه شهر درحوزه ساخت و سازها شهر پویا هست، یادآورشد: زنجان دارای طرح تفصیلی است و شهرداری زنجان نیز طبق آن نقشه طرح تفصیلی در حال فعالیت است.

به گفته وی درسال گذشته طرح جامع شهری زنجان به تصویب رسیده است، برای تهیه طرح تفصیلی جدید نیز منتظر تصویب اعتبار هستیم.

بیات منش، با بیان اینکه تعاونی ها قوانین و ساز و کار مشخص ندارند ، ادامه داد: متقاضیان باید در زمان معین شده در پرداخت سهم اقساط واحد ثبت نامی خود بکوشند و در این زمینه تاخیر 6ماهه پیمانکار نیز مجاز است .

وی، با اشاره به اهمیت کارگزاری های مسکن در شهرستانهای استان، یادآورشد: کارگزارن مسکن نماینده کارفرما در شهر  هستند.

بیات منش، با تصویب طرح جامع شهری سیاست گذاری های در زمینه توازن سازی شهری صورت می گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  زنجان، گفت: مدیریت طرح جامع شهری بر عهده شهرداری است.

به گفته بیات منش، شهرداری و شورای شهر به همه جای شهر یکسان رسیدگی نکرده است، در منطقه غرب زنجان دسترسی مناسبی در این خصوص برای شهروندان نبوده و نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز