خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد ؛

تهدید آبخوان‌های قزوین با سایت پسماند محمد آباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۴۵۲

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: طبق نمونه برداری صورت گرفته از آب‌های زیرزمینی اطراف سایت پسماند محمد آباد آلودگی مشاهده نشد؛ اما باتوجه به حجم شیرابه‌ها تضمینی وجود ندارد که در آینده آب‌های زیرزمینی آلوده نشود و آبخوان‌های ما به شدت درحال تهدید هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهران شنتیایی در نخستین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، گفت: نیروگاه شهید رجایی درصورت پوشش صد درصدی روزانه شش و نیم میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند که میزان گوگرد آن بین ۲.۵ تا ۳ درصد است و در نتیجه احتراق آن آلودگی هوا را در پی خواهد داشت و برخلاف تذکرات و مصوبه شورای عالی امنیت ملی این روند هنوز ادامه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: نیروگاه در سال گذشته در تابستان و بهار هم مازوت می‌سوزاند و اخیرا بخش بخار هم به صورت ۱۰۰ درصد از مازوت استفاده می‌کند، خطوط مازوت نیروگاه‌ها در خیلی از استان‌ها با پایان زمستان پلمب می‌شود اما در قزوین شاهد این روند نیستیم و باید شرایط پیگیری شود.  

وی بیان کرد: البته با پیگیری‌های صورت گرفته از امروز میزان مازوت کاهش پیدا می‌کند و باید تا پایان خرداد این میزان به صفر برسد و خط مازرت تا پایان خرداد پلمب شود و لازم است مسئولین مربوط موضوع را پیگیری کنند.

شنتیائی درباره سایت پسماند محمد آباد گفت: طرح اولیه بر اساس ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله بوده که در حال حاضر با حدود ۷۰۰ تن زباله همخوانی ندارد و باید مطالعات جدید بر اساس این وضعیت انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین هم در این جلسه درباره اهمیت مرتع داری و تاثیر کوچ بر آن اظهار کرد: کوچ موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا ۱۵ جلسه آموزشی برای کوچ نشینان برگزار شده است.

محسن قاسم زاده ادامه داد: با پایش‌های صورت گرفته از ۱۵۳ روستا ۷ فقره تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده، همچنین با اقدامات یگان حفاظت از ورود ۳۵ گله دام از استان‌های مجاور به قزوین جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: باید رویکرد ما نسبت به مراتع تغییر پیدا کند، چرا که مراتع صرفا محل تعلیف دام‌ها نیست و گیاهان دارویی هم در این مناطق رشد می‌کند.

در این جلسه مسئول نیروگاه شهید رجایی به بیان علت‌های استفاده از سوخت مازوت و کاهش سهمیه گاز این نیروگاه پرداخت.

مسئول شرکت گاز هم درباره اختصاص سهمیه گاز و پیگیری‌های صورت گرفته د سطح ملی نکاتی را بیان کرد.

وضعیت سایت پسماند محمدآباد یکی دیگر از دستور جلساتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و این موضوع مطرح شد.

سرپرست معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: استانداری موظف است نحوه عمل دستگاه‌های اجرایی را رصد کند و در صورت قصور تذکرات لازم را ارائه دهد و وضعیت را کنترل کند و ورود دستگاه قضا باید در آخرین مرحله قرار گیرد.

ابوالحسن کبیری ادامه داد: اشکالی که در مجموعه وجود دارد و میراث دولت قبل است این است که نظارتی بر مسئولیت‌ها وجود ندارد اما با اهتمام دولت جدید و مسئولین جدید این موضوع مورد توجه جدی قرار دارد و باید انجام وظایف مسئولین زیر ذره بین باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز