خبرگزاری کار ایران

قاتل ۲ محیط بان در زنجان قصاص شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۹۵

حکم قاتل ۲ محیط‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با تیر جنگی آن‌ها به شهادت رسیدند، صبح روز دوشنبه در زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

به گزارش ایلنا، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، گفت: در پی به شهادت رسیدن ۲ نفر از محیط‌بانان در حین انجام مأموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان، دستورات فوری صادر شده بود.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: در همین راستا نظر به حساسیت و آثار روانی و اجتماعی موضوع بر مردم، پرونده مذکور در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و حکم نهایی صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح دوشنبه /دوم خردادماه ۱۴۰۱/ در محل زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی با جدیت و بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم پرونده با فوریت رسیدگی و حکم اجرا شود.

 روز ۱۷ فروردین ماه سال گذشته بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، ۲ نفر از محیط بانان ایثارگر به نام ‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این ۲ محیط بان، حین عملیات تعقیب و گریز شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز