خبرگزاری کار ایران

با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

مجید رحمانی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۱۴

«مجید رحمانی» با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، به عنوان معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل منصوب شد.

به گزارش ایلنا از رشت، «مجید رحمانی» با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به عنوان معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل منصوب و جایگزین امیر مصباح در این سمت شد.

متن این حکم به شرح ذیل است:

نظر به شایستگی ­ها، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی جناب‌عالی، به ­موجب این حکم به عنوان «معاون امور هنری و سینمایی اداره ­کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان» منصوب می‌شوید.

امید واثق است که با استعانت از خداوند متعال، با نگاهی هنرمندانه و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت­های موجود و امعان نظر و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف محوله، به صورت خاص نسبت به اقدامات ذیل اهتمام جدی به­ عمل آورید:

۱- تقویت جایگاه معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل با پویاسازی نیروی انسانی با حفظ کرامت انسانی

۲- توجه خاص به فعالیت­ها و تولیدات هنری استان با هویت فرهنگ ایرانی – اسلامی و بومی – محلی و معرفی این ظرفیت عظیم

۳- همکاری کامل با معاونت‌ها و بخش‌های ستادی مربوطه در وزارتخانه و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی

۴- اهتمام به موضوع اقتصاد هنر و رونق بخشیدن به فعالیت­های هنری و زمینه ­سازی جهت تمهیدات لازم برای توسعه کسب و کار و رونق­ بخشی به مشاغل هنری و نیز ایجاد ارتباط با ادارات، سازمان­‌ها، شهرداری‌­ها و نهادهای فرهنگی جهت برنامه ­­ریزی و حمایت از تولیدات هنری که موجبات ارتقای فرهنگ عمومی را فراهم می‌­سازد.

۵- تکریم، بزرگداشت و تجلیل از بزرگان، پیشکسوتان، صاحب نظران و عموم اهالی هنر از طرق مقتضی و مؤثر

۶- مشارکت، همکاری و هم ­افزایی بین نهادهای متولی امور فرهنگی و هنری  و مراکز علمی و دانشگاهی

۷- توجه ویژه به توسعه هنر در شهرستان­های سراسر استان با هدف تحقق شعار عدالت فرهنگی

۸- جدیت در تحقق هوشمندسازی کلیه فرآیندهای اداری و تسهیل و تسریع در انجام مأموریت‌­­ها و خدمات ­رسانی به اهالی هنر و پایش و حضور فعال در فضای مجازی به منظور ترویج فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و انقلابی

۹- توجه به سایر گونه های هنری از جمله هنرهای کاربردی و صنایع خلّاقِ فرهنگی

۱۰- چابک سازی مؤسسات وابسته و انضباط مالی و استفاده بهینه از منابع و بودجه و اعتبارات

۱۱- همکاری مستمر و نزدیک با کانون­­های فرهنگی و هنری مساجد برای برگزاری دوره های آموزش هنری و استفاده از ظرفیت بالای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و موسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ و هنر

ارائه گزارش­ های فصلی از پیشبرد بندهای ۱۱ گانه فوق و برنامه­ های تحولی ابلاغی ضروری است.

از خداوند متعال خواستارم که با یاری همکاران خدوم ما در این اداره‌کل و مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم فرهنگ دوست استان، تحت توجهات و حمایت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) موفق و موید باشید.

مجید رحمانی متولد آذر ۱۳۵۹ در رشت، فعال فرهنگی هنری و از کارمندان رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با ۱۶ سال سابقه خدمت است که در سال های ۸۵ تا ۹۰ مدیریت روابط عمومی این اداره کل را بر عهده داشت.

وی، پژوهشگر تاریخ معاصر و مولف کتاب و مقالاتی در حوزه گیلان شناسی، نهضت جنگل و فرهنگ و هنر است که تهیه کنندگی و کارگردانی چند مستند کوتاه و بلند و دبیری و داوری چندین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی در سطح ملی و استانی را در کارنامه دارد.

دبیر اجرایی «فصل شیدایی» پرمخاطب ترین نمایش میدانی اجرا شده در گیلان، نماینده سازمان هنری اوج در گیلان از ۱۳۹۳ تاکنون، عضو شورای راهبردی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ۱۳۹۸ تاکنون، عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان ۱۳۹۹ تاکنون، دبیر هفت دوره سوگواره هنری اربعینی قافله عاشقی و دبیر ستاد اربعین جبهه فرهنگی استان ۹۴ الی ۹۸ و مسئول کارگروه هنر و رسانه جبهه فرهنگی گیلان ۹۲ الی ۹۸ از دیگر مسئولیت های رحمانی در طی سالیان اخیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز