خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار شیراز:

از استعدادهای ورزشی حمایت می کنیم/ضرورت توجه جدی به آینده ورزش شهر شیراز/ صندوق حمایت از ورزش تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۰۶۷

معاون شهردار شیراز گفت: وظیفه شهرداری شیراز تیم‌داری حرفه‌ای نیست اما حمایت از استعدادهای ورزشی جز وظایف ما است و باشگاه داری و تیم‌داری در هیچ رشته‌ای تکلیف ما نیست.

به گزارش ایلنا، با بیان اینکه کلانشهر شیراز یکی از محروم‌ترین‌ شهرها در زمینه زیرساخت‌های ورزشی است، عنوان کرد: در سال جاری کلنگ احداث چند زمین ورزشی و سالن‌چند منظوره را به زمین خواهیم زد تا فضا برای ورزش همگانی و قهرمانی فراهم شود.

مصطفی مشفقیان در نشست خبری با بیان اینکه رویکرد شهرداری بر توسعه ورزش همگانی است از اهتمام شورای شهر و شهرداری در بحث استعدادیابی و حمایت از آنها برای ورود به ورزش حرفه‌ای خبرداد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی زیرساخت‌های ورزشی اشتغال‌زایی خوبی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: نمونه موفق این امر استفاده از یک فضای مرده در زیر یکی از پل‌های شهر شیراز است که تبدیل به باشگاه شده است‌ و این چنین فضاها در جهت توسعه ورزش دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه به جز کلنگ‌زنی‌ها توسعه چنین فضاهایی در دستور کار شهرداری است، ابراز کرد: تعامل سازمان فرهنگی شهرداری با دیگر ارگان‌ها به ویژه ورزش و جوانان تقویت شده که باید همکاری‌‌های بیشتری انجام شود و در این زمینه ارتباط موثری با هیئت‌های ورزشی داریم.

مشفقیان گفت: مناطق 5، 7، 9 و 2  از مناطق کم برخوردار از نظر فضاهای ورزشی است که 4 سالن توپی در این مناطق احداث می‌شود و همچنین 11 سالن غیرتوپی نیز در سایر مناطق کلنگ‌زنی می‌شود که برآوردما این است که در بازه زمانی 2 تا 3ساله تکمیل شود.

آمادگی شهرداری برای بروزرسانی تجهیزات ورزشگاه حافظیه  

مشفقیان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مطالب مطرح شده درباره احتمال سقوط فجر سپاسی و حمایت از این تیم تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد برای به روزرسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه‌ حافظیه شیراز اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند که اگر محقق شود یکی از دغدغه ورزش‌دوستان برطرف می‌شود‌.

وی با بیان اینکه دو مسابقه دوی شهری در شیراز برگزار شده و مسابقه سوم هم در خردادماه برگزار خواهیم کرد، ابراز کرد: فرهنگسازی در امر ورزش با نگاه ترویج ورزش انجام شده است و درحالی می‌توان آن را در پیست ورزشگاه برگزار کرد اما در محیط شهری برگزار شده تا فرهنگ ورزش ترویج پیدا کند.

از استعدادهای ورزشی حمایت می کنیم/ضرورت توجه جدی به آینده ورزش شهر شیراز/ صندوق حمایت از ورزش تشکیل می شود

استعدادیابی در رشته های ورزشی

در ادامه رئیس کمیته ورزش شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه صندوق حمایت از ورزش در راستای توزیع عادلانه امکانات مالی تشکیل می شود، بیان کرد: در کمیته ورزش ایجاد نشاط در شهر با استفاده از ورزش و رویدادهای ورزشی و استعدادیابی مورد نظر است‌.

مهدی نصیری با بیان اینکه استعدادیابی در رشته‌هایی مانند کشتی فرنگی که شیراز  قطب آن محسوب می‌شود؛ مورد توجه است، ابراز کرد: در همین راستا باشگاه ورزشی شهرداری راه‌اندازی می‌شود و براساس قانون شهرداری باید در ورزش همگانی فعالیت کند و نمی‌تواند باشگاه‌داری کند.

وی گفت: مربیان تیم ملی به عنوان نیروهای شهرداری به کار گرفته شدند که کارشان آموزش به جوانان و نوجوانان است اما کارمند شهرداری نیستند.

نصیری با بیان اینکه نباید به شرایط فعلی تکیه کنیم و باید آینده را هم ببینیم، خاطرنشان کرد: با این روش انتظار داریم که در آینده در رشته های ورزشی شیراز رتبه‌های بیشتر و بهتری کسب کند.

وی با اشاره به برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی در شیراز عنوان کرد: یکی رویداد پرچم بود که به صورت المپیاد و پاراالمپیاد با 37 رشته ورزشی و با حضور بانوان و آقایان و تنوع سنی برگزار شد و تنها رویداد ورزشی کشور بود که 5 هزار شرکت‌کننده داشت.

نصیری افزود: دومین رویداد در ماه مبارک رمضان با 8 هزار شرکت کننده است و این رویدادها با تنوع رشته‌ای به صورت حرفه‌ای و لیگ محلات با 96 تیم برگزار شد و در راستای استعدادیابی مسابقات محله‌ای درحال برگزاری است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه برون‌سپاری سالن‌های ورزشی مورد توجه شهرداری است، ابراز کرد: این برون‌سپاری یک مزایده معمولی نیست بلکه انتظار از شهرداری این است که توانمندی استعدادیابی در برندگان مزایده وجود داشته باشد و شهرداری باید لایحه‌ای در این زمینه برای برون سپاری ارائه دهد.

نصیری همچنین با اشاره به اینکه توجه به مناطق کم برخوردار به لحاظ ورزشی مورد توجه است، بیان کرد: گاه ممکن است که منطقه‌ای به لحاظ اقتصادی برخوردار باشد اما امکانات ورزشی نداشته باشد با این حال همه مناطقی که محرومیت در امر ورزش دارند، مورد توجه است.

ضرورت توجه جدی به آینده ورزش شهر شیراز

وی گفت: توجه جدی‌تر به آینده ورزش شهر خواسته شورا از شهرداری است و نگرانی برای تیم‌های فوتبالی شهر وجود دارد که از لیگ یک و برتر سقوط کنند و با وجود اینکه شهرداری امکان حمایت ندارد اما از جهات دیگر به ویژه پاداش به این تیم‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است‌.

به گفته عضو شورای شهر شیراز حمایت مالی از تیم‌ها سالیانه خیلی ناچیز است و باید این حمایت‌ها به سمت تیم‌های پایه برود تا در آینده دغدغه ورزشکار و بازیکن  برطرف شود.

نصیری بر لزوم تشکیل صندوق حمایت از ورزش شیراز تاکید و تصریح کرد: در این صورت حمایت‌ها و اعتبارات در یک مسیر مشخص هزینه و همه تیم‌ها به صورت عادلانه حمایت می‌شوند.

وی درباره ورزش بانوان نیز گفت: یک مجموعه چند منظوره مختص بانوان و همچنین 11 باغ بانوان در محلات شیراز ایجاد می‌شود و استفاده از زیرساخت‌های محلات ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفته و برای ترویج ورزش نیز به صورت هفتگی همزمان چند نقطه شهر پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود.

فعالیت۲۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در شیراز

همچنین رئیس اداره ورزش و تفریحات سالم شهرداری شیراز با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد شهرداری همگانی کردن ورزش است، بیان کرد: 13 سالن سرپوشیده و 4 سالن مربوط به رشته‌های رزمی در شیراز وجود دارد و همچنین 20 ایستگاه ورزش صبحگاهی و 224 مربی طرف قرارداد شهرداری هستند.

محمدجواد کشاورز، با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت ما در امسال استعدادیابی و حمایت از تیم‌‌های پایه و ورزش همگانی است، بیان کرد: بیش از 40 مکان از سوی شهرداری در اختیار تحصیل‌کردگان حوزه ورزش قرار گرفته است.

کشاورز با بیان اینکه در 7 ماه گذشته 11 رویداد ملی و بین‌المللی برگزار شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرداری از این حوزه حمایت کرده مربیان ما برای میزبانی رویدادها جسورتر شدند و می‌تواند نقش مهمی در گردشگری ورزشی ایفا کند.

رئیس اداره ورزش و تفریحات سالم شهرداری شیراز با بیان اینکه ایستگاه‌های صبحگاهی با اولویت محلات تا پایان شهریورماه به 46 ایستگاه می‌رسد، بیان کرد: در حال حاض  نیز یک ایستگاه عصرگاهی داریم‌ که به 5 ایستگاه می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز