خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

400 هزار کارگر ساختمانی به‌شرط اصلاح قانون بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۷۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید با اصلاح قانون در مجلس بیمه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن، ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

وی افزود: در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم بعضی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که دولت با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت، در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده و مهم‌ترین مسأله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در زمان مقرر است. 

تخصیص ۲۰۰ سری جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی بوده و پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ سری جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان تخصیص می‌یابد و علاوه بر این ۱۷۰۰ متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به اختصاص سهمیه احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل، تاکنون ۷۰۰ نفر به این منظور ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت‌نام مشمول این طرح خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز