خبرگزاری کار ایران

ادبیات حماسی از راه های ارتباط با نسل جوان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۵۵

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ادبیات حماسی از بهترین راه های ارتباط با نسل جوان و نمونه ای از فرهنگ سازی در جامعه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام مرتضی محمد پور طبسی در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» در محل آرامگاه فردوسی اظهار کرد: روح انسان در مسیر کمال جویای عزت است و این کمال طلبی در جوانی به اوج خود می رسد؛ لذا روح جوان پیوند فطری با حماسه دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا ادبیات حماسی نیز از بهترین راه های ارتباط با نسل جوان و نمونه ای از تاثیرگذاری بر جامعه و فرهنگ سازی در یک جامعه است .

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: شاید بتوان گفت فردوسی با پرداختن به ادبیات حماسی بیشترین خدمت را به نسل جوان کرد.

محمدپور اضافه کرد: فردوسی در قالب ادبیات حماسی هم روح جوان را جلا می دهد و هم به شکلی بسیار دقیق و عمیق باورهای دینی را بسط می دهد؛ از این رو تجلیل و معرفی فردوسی به نسل جوان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روح انسان به ویژه جوان پیوند اجتناب ناپذیری با هنر دارد، تصریح کرد: هنر از برترین ابزارهای فرهنگ سازی و کار تربیتی است؛ شعر و ادبیات هم از ماندگارترین و موثرین حوزه های کار هنری است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به توجه فردوسی به بعد جمال الهی در نظام خلقت، گفت: با این تفاسیر می‌توان فردوسی را از پیشگامان کار عمیق فرهنگی و تربیتی دانست.

محمد پور افزود: فردوسی مبتنی بر باورهای توحیدی و آگاهی از ابعاد وجودی انسان از موثرترین ابزار نفوذ و تاثیر استفاده می کند؛ در حالی که بعد از سالها هنوز بخش قابل توجهی از متولیان حوزه فرهنگ درک درستی از ابزار هنر و ادبیات ندارند و از این زبان موثر بر وجود انسان بهره نگرفته‌اند.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز