خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

وجود قرار‌دادهای سفید امضا را در استان انکار نمی‌کنیم/ کارفرمایان برای حفظ سرمایه خود به کارگران اطمینان کاری بدهند/ بیش از 90 درصد مردم استان زنجان یارانه جدید را گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۷۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت: وجود قرار دادهای سفید امضا را در استان انکار نمی کنیم، تعداد اندکی از کارفرمایان این کار را انجام می دهند ؛ که درحال رایزنی برای حفظ سرمایه های ملی و استانی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، طیب جعفری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، ظهرامروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی کشور و استان، اظهار داشت: حل موارد حوزه اشتغال و بیمه افراد منافاتی با رشد اقتصادی در کشور ندارد.

جعفری، با بیان اهمیت تامین حداقل معیشت کارگران برای توزیع ثروت درجامعه، ادامه داد: حمایت از زندگی مردم جامعه تاثیر مستقیم بر رشد و توسعه اقتصادی دارد.

وی، با اشاره به حفظ و حمایت از اشتغال در حوزه روابط کار، تصریح کرد: در طول سال  در استان زنجان، بالغ بر 4هزار پرونده بررسی و رفع اختلاف می شود.

جعفری، نظارت و صیانت بر حق و حقوق کارگران واحد های تولید از طریق این مجموعه را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: حوزه تعاون یکی از بهترین بخش های برای مجارای توزیع ثروت در سطح کشور و استان است که باید به صورت کیفی توسعه داده شوند.

وی، با بیان اینکه حوزه ورزش کارگری توسعه داده خواهد شد، یادآورشد: با تشکیل گروه های کارشناسی در واحد های کارگری و ،واحد های تولیدی پیگیر امور فرهنگی کارگران نیز هستیم.

جعفری، با بیان اهمیت رفع آسیب ها ی اجتماعی به ویژه مشکل اعتیاد در واحد های تولید بین کارگران، تصریح کرد: ما متولی پیوست اشتغال طرحهای اشتغالی دراستان هستیم.

وی، همچنین در خصوص بحث ایجاد اشتغالهای خرد در استان نیز، ادامه داد: با ایجاد اشتغالهای خرد در جامعه نیاز کوتاه مدت به فرصت های شغلی در این زمینه رفع می شود و در آینده ممکن است این مشاغل خرد به اشتغال پایدار تبدیل می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی نوین، گفت : حمایت از این کسب و کارها حائز اهمیت است.

جعفری، با بیان اهمیت توسعه و حمایت از این کسب و کارهای نوین اینترنتی، ادامه داد: در قانون برای ایجاد کسب وکارهای خرد حمایت های از امکان عرضه محصولات در بازار نیز از طریق اینترنتی مهم ارزیابی می شود.

وی، با اشاره به اهمیت اختصاص تسهیلات مشاغل خانگی، تصریح کرد: اهداف راهبری دستگاه‌های اجرای برای کنترل ونظارت کسب و کارهای خانگی مهم هستند.

جعفری، با اشاره به اتفاق 281حادثه کار در واحد های تولیدی استان در سال 1400، یادآورشد: درصدد ازدیاد کارشناسان ایمنی مستقر در واحد های تولیدی استان هستیم و بزودی در واحد هایی تولیدی موارد حادثع ساز لحظه به لحظه بررسی و رفع خواهد شد.

به گفته جعفری، نقشه های ساختمانی واحد های تولیدی و اماکن قبل از احداث مشخص و نسبت به رفع نقض پروژه های ساختمانی واحد های تولیدی جدید و اماکن کارگاهی اقدامات اساسی با همکاری شهرداری صورت خواهد گرفت تا شاهد حوادث ناشی از کار کمتری را در جامعه داشته باشیم.

وی، با اشاره به تعداد فوتی های حوادث کار در سال 1400 تعداد حوادث به وقوع پیوسته را 10نفر اعلام کرد و گفت: بحث قراردادهای سفید امضا را در استان انکار نمی کنیم، برخی کارفرمایان شاید از این موارد دارند که تعداد آنها نیز بسیار اندک است برخورد و رایزنی بای حفظ سرمایه های ملی و استانی می شود.

جعفری، با بیان اینکه در قانون کار در خصوص بحث عقد قراردادکار نمی توان کارفرما را مجاب کرد به قرار داد دائم با کارگر، افزود: در حال رایزنی با کارفرمایان استان برای عقد قرار داد های کارگری مناسب هستیم و کارفرمایان باید به کارگران اطمینان بدهند؛ تا در این زمینه با سود و سرمایه مطلوب واحد تولیدی خود مواجه شوند، و دراین خصوص نیز در حال انجام اقدامات اساسی هستیم و بزودی شاهد نتایج آن خواهیم  بود.

به گفته جعفری، 90 درصد مردم استان زنجان یارانه  نقدی جدید دولت را دریافت کردند، این عدد بعد اعتراض مردم با واریزی‌های جدید بالاتر هم خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز