خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

درآمد سرانه اردبیلی‌ها نصف متوسط کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۵۳

استاندار اردبیل گفت: درآمد سرانه مردم استان اردبیل نصف متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست شورای اداری استان اردبیل ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در ابتدای این نشست با تاکید بر ضرورت اصلاح شاخص‌های تعیین محرومیت استان ها اظهار کرد: در سنوات گذشته تعیین محرومیت ها بر اساس شاخص ها و فعالیت های عمرانی استان ها تعیین می شد و در این خصوص نیز اعتباراتی برای رفع کمبودها اختصاص می یافت؛ اما امروزه لازم است برای شناسایی محرومیت ها بازنگری و اصلاح در شاخص ها رخ دهد، چرا که در حال حاضر برای احصاء محرومیت مناطق شاخص هایی نظیر نرخ بیکاری و درآمد سرانه مردم باید مورد توجه باشد.

وی افزود: در این خصوص استان اردبیل یکی از استان هایی است که به رغم داشتن محرومیت ها و سرانه پایین درآمد مردم، مورد بی توجهی قرار گرفته است؛ با وجود اینکه این استان دارای قابلیت ها و پتانسیل های بسیاری برای سرمایه گذاری می باشد، اما متاسفانه درآمد سرانه استان نصف متوسط کشوری است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در سال های گذشته در برخی از استان های محروم با سرمایه گذاری از سوی دولت و شرکت های وابسته به آن، زیرساخت های بسیاری تکمیل شده که انتظار ما نیز از مسئولین کشوری این است که شرکت هایی نظیر شستا، ایدرو و ایمیدرو را برای تسریع در روند اجرای پروژها و زیرساخت‌های مورد نیاز در استان اردبیل مستقر کنند.

عاملی با اشاره به لغو مکرر پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار پیگیری مشکلات این شرکت هواپیمایی در جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم استان شد.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز