خبرگزاری کار ایران

افزایش تخریب اموال عمومی در کاشان/ شهروندان کاشانی بدهکار عوارض به شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۳۵

شهروندان کاشانی یک صد و۲۰ میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری بدهکار هستند و این در شرایطی است که شهرداری کاشان برای تکمیل پروژه های عمرانی خود نیاز مبرم و حیاتی به این پرداختی های شهروندان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، هزینه‌های مربوط به  زیبا سازی و مبلمان شهری ازمحل دریافت عوارض و مالیاتی است که شهروندان پرداخت و در واقع این  شهروندان هستند که هزینه های انجام امور شهر را پرداخت می‌کنند.

این روزها تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی و شهری کاشان در مقایسه با سال های قبل قدری بیشتر شده، در سطحی که مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در نشست ستاد تسهیلات سفر شهرستان از آن به عنوان معظلی بزرگ و هزینه بر، برای شهرداری نام برد.

محمدعلی فرجی با اینکه طی ایام تعطیلات عید فطر و موسم گلاب گیری شیر آلات اغلب سرویس های بهداشتی پارک‌های شهرداری به سرقت رفته و یا توسط افرادی تخریب شده افزود: این روزها در کاشان بیش از گذشته نیمکت های چوبی و سنگی شکسته و در پوشش های چراغ های برق مکان های عمومی تحت نظارت شهرداری مانند بلوار گلستان سرقت می‌شود.

وی ادامه داد: تخریب آثار هنری و اموال عمومی با پدیده رنگ پاشی روی نقاشی ها و دیوار نویسی ها مشکلی است که افراد بدون توجه به ارزش های معنوی و هزینه های مادی خلق  یک اثر فرهنگی و هنری که از محل بیت المال صورت می پذیرد، به تخریب آن اقدام می‌کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان‌ با اشاره به افزایش تخریب اموال عمومی خاطرنشان کرد: اخیرا شیشه‌های دکه نگهبانی پارک انقلاب و سرویس‌های بهداشتی، میز تنیس پارک بهاران، ست ورزشی بلوار تابنده، گردونه کودکان وحدود ۴۰۰ متر سنگ‌های تراوانتن پارک بهاران توسط افراد ناشناس شکسته و تخریب شده و برخی از شهروندان به صندلی‌های ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر آسیب‌ زده، شعار نویسی کرده و شیشه های سرویس‌های بهداشتی را می شکنند.

فرجی  اضافه کرد: شهرداری کاشان از پدیده تخریب اموال عمومی در امان نبوده است و هر سال با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف زیبا سازی و مبلمان شهری می‌شود، عده‌ای با تخریب اموال عمومی از قبیل شکستن(چراغ های برق- شکستن شیرهای آب- صدمه زدن به سرویس های بهداشتی ویادگاری نوشتن و...) باعث می شوند تا هزینه بیت المال صرف بازسازی شود.

نیاز به فرهنگ سازی جهت ممانعت از تخریب شهر

به گفته مسئولان مدیریت شهری، شهروندان کاشانی یک صد و۲۰ میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری بدهکار هستند و این در شرایطی است که شهرداری کاشان برای تکمیل پروژه های عمرانی خود نیاز مبرم و حیاتی به این پرداختی های شهروندان دارد.

آنچه کاملا واضح و مبرهن است کاشان  نیز مانند دیگر شهرهای کشور دل پردردی در زمینه تخریب اموال عمومی دارد ولی انتظار از شهروندان شهر مذهبی کاشان بیشتر از سایر نقاط کشور است و نمی بایست شاهد چنین رفتارهایی در شهرستان باشیم.

واقعیت امر این است که  اگر شهروندان به این نکته توجه داشتند که هزینه ساخت،خرید و نصب و راه اندازی این وسایل از محل دریافت عوارض و مالیاتی است که پرداخت  می‌کنند، هرگز اقدام به تخریب نمی‌کردند تا مجموعه شهرداری هم به جای وقت گذاشتن  و صرف هزینه برای بازسازی اقدام به زیباسازی دیگر نقاط شهر کند.

به هرحال تمامی تمامی شهروندان و مدیران  براین باور هستند که  هرچند ممکن است بخشی از تخریب‌های آثار هنری و اموال عمومی در شهر  از سر لج‌ و لجبازی و یا سرقت توسط افراد معتاد صورت پذیرد، ولی  بخش اعظم آن ناشی از  ناآگاهی نسبت به ارزش و اهمیت وجود این‌گونه آثار و زیبایی شهری و هزینه هایی است که سالانه برای بازسازی و نگهداشت آنها صرف می شود. شاید لازم است برای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با هزینه های که مدیریت شهری انجام می دهد، تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز