خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد؛

کاهش بارش‌ها و استمرار خشکسالی‌ها در یزد/ افت سالیانه بیش از یک متر آب‌های زیرزمینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۰۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به توسعه شهرستان مروست بر مبنای ظرفیت های منطقه ای از کاهش بارش ها و استمرار خشکسالی ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده با اشاره به برگزاری برنامه رویداد آبی در شهرستان های استان اظهار داشت: کاهش بارش ها و استمرار خشکسالی ها در یزد فراتر از چالش و نگرانی است و یک بحران جدی به شمار می رود.

وی با ابرازنگرانی از کاهش بارش ها و استمرار خشکسالی ها افزود: نکته مهم و نگران کننده ای که در این شهرستان وجود دارد این است که به‌رغم پیشرو بودن در نصب کنتور و مدیریت مصرف، بازهم شاهد افت سالیانه بیش از یک متر آب‌های زیرزمینی هستیم.

جوادیان‌زاده این افت را نشان از کاهش تاب آوری سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: اگر برای توسعه این شهرستان بر مبنای منطق و اصولی پیش نرویم و بخواهیم بیش از ظرفیت این شهرستان، صنایع متعدد راه اندازی کنیم دیگر حفظ منابع آب زیرزمینی در این شهرستان معنی نخواهد داشت و این توسعه به برداشت آب بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اولویت با آب شرب و بهداشت مردم است خواستار همکاری و هماهنگی همه مدیران، کشاورزان و سرمایه گزاران جهت توسعه این شهرستان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۳۰ درصد از منابع آب تجدیدپذیر یزد برداشت می‌شود عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته ۴۰ درصد منابع آب تجدید شونده برداشت می‌شود این در حالی است که در کشور ما در بسیاری از دشت‌ها بیش از ۱۰۰ درصد و در استان یزد به میزان ۱۳۰ درصد از منابع آب تجدید پذیر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بی‌آبی در کشور و خاصه استان یزد افزود: در زمان تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان دچار یک چالش اساسی در مورد برنامه تعریف شده آب قابل برنامه ریزی شدیم به نحوی که در این برنامه میزان برداشت آبی که برنامه ریزی شده با میزان برداشت استان یزد همخوانی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز