خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌مرکزی خبر داد؛

اخراج 10 هزار راس دام از مراتع استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۸۴

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار راس دام غیرمجاز با تشکیل پرونده از مراتع استان مرکزی اخراج شدند. 29 پرونده برای خروج این دام‌ها تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربانعلی فتحی افزود: اکثر دامهای اخراج شده از مراتع استان مرکزی مربوط به شهرستان‌های زرندیه، خمین و دلیجان است که از استان‌های همجوار از جمله استان قم و همدان به مراتع استان وارد شده بودند.

وی ادامه داد: این دام‌ها به دلیل ورود به مراتع خارج از فصل چرا و بیش از ظرفیت پروانه چرای بهره برداران و ظرفیت مراتع به اراضی طبیعی استان وارد شده بودند که با تلاش نیروهای یگان حفاظت از مراتع اخراج شدند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی، نیاز است دامداران و بهره برداران نسبت به رعایت مفاد مندرج در پروانه و طرح مرتع‌داری اقدام کرده و زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز را رعایت کنند.

فتحی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت مفاد مندرج در پروانه‌های مرتع‌داری توسط دامداران و بهره برداران و و ورود دام غیر مجاز به مراتع، جریمه هر راس دام غیر مجاز 5 میلیون ریال محاسبه می شود.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز