خبرگزاری کار ایران

سرپرست تعزیزات استان خبر داد؛

جزای میلیاردی عامل احتکار شکر در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۲۴

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جزای نقدی 15 میلیارد ریالی برای عامل احتکار شکر در قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن پور با اعلام این خبر گفت: در پی ارسال گزارش پلیس امنیت اقتصادی در مورد کشف 20 تن شکر از یک انبار در حومه شهر قزوین، پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: شعبه ویژه پس از رسیدگی با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و متهم را علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه توزیع به نرخ مصوب به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

 وی اظهار کرد: همچنین یک واحد صنفی که اقدام به خرید و فروش 400 کیلو شکر بر خلاف ضوابط و مقررات صنفی کرده بود به 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این مسئول با اشاره به مصوبه سران سه قوه در خصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این مصوبه علاوه بر افزایش ۵ برابری مجازات‌های نقدی، اختیاراتی را در جهت تعطیلی و نصب پارچه برای واحد‌های صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی داده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همراهی کسبه و بازاریان را باعث حفظ آرامش بازار و کاهش فشار به مردم عنوان کرد و گفت: با تعداد قلیلی از افراد سودجو نیز برخورد‌ها قاطع و بازدارنده‌ای شده و امیدواریم با بروز آثار مثبت اجرای این طرح، شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

حسن پور در رابطه با تعطیلی برخی از نانوایی‌های سطح استان گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و کم کردن ساعت کاری از مصادیق اخفا و امتناع از عرضه کالا بوده و شامل مجازات‌های سنگین نقدی و نصب پارچه و یا حتی تعطیلی خواهد شد.

وی در خصوص فروش غیرقانونی سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز هشدار داد و گفت: با عرضه خارج از شبکه آرد بشدت برخورد می‌شود و خاطیان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی نیز مجازات خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز