خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی:

کشیک بحران نیروگاه شهید رجایی قزوین تا پایان پیک تابستان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۰۵

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: برای عبور موفقیت آمیز از تابستان 1401 و با هدف پایداری تولید در پیک فصل گرما، برنامه کشیک بحران تابستان با محوریت بازدید از واحدها و پایش وضعیت واحدهای نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی با تاکید مدیریت، از سوی گروه برنامه ریزی تدوین شده است که این برنامه از اردیبهشت تا پایان پیک تابستان، به طور شبانه روزی از سوی کارکنان معاونت‌های مختلف اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی فرهور با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های پیش بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و برنامه‌های بازدید دوره!ای واحدهای سیزده گانه نیروگاه که از نیمه دوم شهریور سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای تابستان 1401 آغاز شده بود، تا پیش از پایان اردیبهشت به اتمام رسید و این نیروگاه با تمام توان آماده تولید برق پایدار در تابستان است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه با اشاره به تعداد و نوع فعالیت‌های نیروگاه در طول این فصل از تعمیرات بیان کرد: در این دوره از تعمیرات، نزدیک به 18 هزار فعالیت در قالب 17 برنامه تعمیراتی از سوی گروه‌های سه گانه تعمیرات نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی با تمرکز بر عیب یابی و شناسایی نقاط ضعف واحدها به انجام رسید که از 17 برنامه، یک فعالیت تعمیرات اساسی، یک فعالیت نیمه اساسی و 6 مورد فعالیت تعمیرات بازدید دوره‌ای بود.

وی با بیان این نکته که توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌های نیروگاه، از سیاست‌های اصلی این شرکت است، اظهار کرد: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده، بنابراین تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر بوده است و از این روی سیاست افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مورد نظر قرار گرفت که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه توانستیم بخش اعظم نیازهای خود را در داخل و استان‌های همجوار تامین کنیم.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون 95 درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه در داخل کشور و با طراحی و کوشش متخصصان خودمان تامین می‌شود.

فرهور گفت: نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و توان تولید نامی 2042 مگاوات، حدود 4 درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز