خبرگزاری کار ایران

​مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان:

تنها راه نجات و رونق بخشی بناهای تاریخی، واگذاری به مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۲۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان تنها راه نجات، معرفی، تبلیغ و رونق بخشی بناهای تاریخی را واگذاری امور میراث‌فرهنگی به مردم دانست و تصریح کرد: رویکرد واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را در استان به جد دنبال خواهم کرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، امیر کرم زاده عصر امروز (جمعه 30 اردیبهشت‌ماه) در رویداد پژوهشی «دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» گفت: بهترین نگهدار میراث‌فرهنگی مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد هستند.

وی با تاکید بر واگذاری میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی با رویکرد حفاظت محور به مردم ادامه داد: مردم بهترین نگهداران میراث‌فرهنگی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان تصریح کرد: تلفیق گردشگری، صنایع‌دستی و اقتصاد خواهد توانست به حفظ میراث‌فرهنگی کمک کند.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون نتوانسته ایم زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنیم، اظهار کرد: در این حوزه کم‌کاری صورت گرفته و موفق نبوده‌ایم که شاید ناشی از تحریم‌های ظالمانه باشد.

کرم زاده افزود: در دوران تحریم‌ها، تمرکز و اولویت دولت‌ها بیشتر در حل مشکلات معیشتی و بهداشت و درمان بوده و کمتر به حوزه میراث‌فرهنگی توجه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان بیان کرد: دولت برای سال 1400، 1401 و 1402 مبلغ 120 میلیارد تومان بودجه به حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اختصاص داده است.

وی افزود: صنایع‌دستی دامغان در زمینه‌های سفال، سرامیک، گلیم و... مکمل میراث‌فرهنگی استان است.

کرم زاده تنها راه نجات، معرفی، تبلیغ و رونق بخشی بناهای تاریخی را واگذاری امور میراث‌فرهنگی به مردم دانست و تصریح کرد: رویکرد واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را در استان به جد دنبال خواهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ضمن تحسین برگزاری رویداد پژوهشی دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ تاکید کرد: نباید تصور کنیم دولت همه چیز را می‌داند؛ صاحب نظران و اندیشمندان باید گرد هم آیند و دولت را که غرق در کارهای اجرایی و دغدغه‌های روزمره اداری شده است یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز