خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

واگذاری بدون مزایده زمین برای شرکت های دانش بنیان در کشور/امسال مجموع شهرک‌های فناوری کشور به ۱۰ مورد افزایش پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۱۸

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:برای اولویت بخشیدن به ایجاد شرکت های دانش بنیان در وزارت صمت مصوب شده نواحی نزدیک به شهر های بزرگ و دانشگاه ها در نقاط مختلف کشور بدون مزایده و فرآیندهای اداره با پرداخت ۱۰ درصد بهای زمین به شرکت های دانش بنیان اختصاص پیدا کند.

علی رسولیان در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا در راستای توسعه شهرک های صنعتی دانش بنیان، بتواند مجموع ایده هایی را  که در حوزه دانش بنیان وجود دارد را به محصولاتی که هم در  توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کند و هم نتایج ملموس در معیشت مردم داشته باشد، تولید کند.

رسولیان با اشاره به تدوین برنامه مشخصی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی توسط وزارت صمت برای امسال گفت:در صورت  تصویب این برنامه ها  در دولت اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در حوزه  شهرک های صنعتی وزارت صمت چند برنامه عملیاتی را تدوین کرد و در سال گذشته نیز بخشی از آن اجرایی شد که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر درسطح کشور ۶ شهرک فناوری وجود دارد و عملیات اجرایی ۴ شهرک فناوری مجوزدار  دیگر نیز آغاز شده است که با احداث این ۴ شهرک تعداد شهرک های فناوری کشور امسال به ۱۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای اولویت بخشیدن به ایجاد شرکت های دانش بنیان در وزارت صمت مصوب شده نواحی نزدیک به شهر های بزرگ و دانشگاه ها در نقاط مختلف کشور بدون مزایده و فرآیندهای اداره با پرداخت ۱۰ درصد بهای زمین به شرکت های دانش بنیان و اقساط بلند مدت اختصاص پیدا کند.

وی افزود :در خصوص ایجاد شهرک های فناوری جدید و توسعه شهرک های فناوری برای استقرار واحدهای دانش بنیان از دولت درخواست ارائه مجوز برای ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در کشور را داشتیم و امیدواریم امسال بتوانیم  مجموع شهرک های فناوری در سطح کشور را  به ۱۰ شهرک افرایش دهیم.

رسولیان گفت:علاوه بر اینکه در استان های دارای ظرفیت به دنبال ایجاد شهرک های فناوری هستیم ؛در شهرک های موجود نیز در حال برنامه ریزی برای ایجاد  پردیس هایی  ویژه شرکت های  دانش بنیان هستیم .

وی در خصوص کمک به دانش بنیان شدن واحدها و شرکت های موجود افزود: نزدیک به ۴۹هزار و دویست واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که از این تعداد  نزدیک به ۶۰۰ واحد تولیدی دانش بنیان هستند و مجوزهای لازم را کسب کردند؛.بنابراین با وجود تعداد قابل توجه واحد تولیدی دارای تکنولوژی پیشرفته ، سهم شرکت های دانش بنیان در شهرک ها پایین است.

رسولیان خاطر نشان کرد: در همین راستا ۱۵۰۰ واحدی که توان تبدیل شدن به شرکت های  دانش بنیان را دارند در سطح کشور شناسایی کرده و ۷۰۰  واحد به واحدهای دانش بنیان تبدیل شدند، در تلاش افزایش شرکت های دانش بنیان با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه ها هستیم.

معاون وزیر صمت، با بیان اینکه در صدد هستیم  نیازهای فناورانه وارداتی در سطح کشور را شناسایی کنیم گفت: در همین راستا۱۴۰۰نیاز فناورانه در سطح کشور شناسایی شده و در سال گذشته نیز  ۱۰۰ نیاز فناورانه در سطح کشور تبدیل به محصول شده است.

وی سیاست های اتخادی برای سال آینده  را انتقال شرکت های بزرگ تولیدی بخصوص واحدهای تحقیق و توسعه  این شرکت ها به شهرک های صنعتی  عنوان کرد و گفت: در صدد ایجاد ارتباط با شرکت های دانش بنیان کوچک در قالب فن بازارها هستیم تا  بتوانیم  با توان مالی بالای شرکت های بزرگ علاوه بر تقویت شرکت های دانش بنیان کوچک  قطعات موردنیاز شرکت های بزرگ را بدون نیاز های وارداتی تامین کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز