خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۰۴

در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) بیانیه مشترکی توسط شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

با تقدیر از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی ایران که با جدیت در راستای ایجاد فضای اقتصادی مناسب برای رشد و توسعه کشور، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، اقدامات ستودنی را در دستور کار قرار داده است، این بیانیه در موارد ذیل برای نیل به اهداف متعالی حمایت و تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز و استان پهناور فارس اعلام می‌گردد:

۱. با توجه به روند افزایش جمعیت شهری و ضرورت توسعه پایدار و ایجاد زیرساخت‌های شهری از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عموم مردم در تامین منابع مالی طرح‌های توسعه شهری، ضروری است دولت محترم ظرفیت‌های اجرایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را با افزایش اختیارات نظام مدیریت شهری در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌ها فراهم نماید.

 ۲. نظر به اینکه در حال حاضر بسترهای قانونی به منظور تصمیم‌گیری موثر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و مدیران استانی فراهم نمی‌باشد، این مسئله مانع از مشارکت فعال سرمایه‌گذاران در طرح‌های توسعه شهری شده است. از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با مشورت نظام مدیریت شهری قوانین و مقررات مورد نیاز را وضع نماید و به ویژه قانون نظام مدیریت واحد و یکپارچه شهری را به تصویب برسانند.

۳. حفظ و احساس امنیت سرمایه‌گذاران و کارگزاران در روند اجرای قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرایطی که بسترهای قانونیِ کافی وجود ندارد از نکات مهم اساسی و تاثیرگذار در فرایند مذاکرات، تفاهم، قرارداد و اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری می باشد. بنابراین از  قوه محترم قضاییه انتظار می رود با اتخاذ تدابیر لازم و حفظ وظایف دستگاه‌های نظارتی به تحقق خواسته های مهم نظام مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها همکاری نماید.

والسلام                   
شیراز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز