خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۸۶

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: امسال ۲۶ هزار و ۲۳۰ فرصت شغلی برای استان پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین الله کشاورز ترک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: با توجه به سند اشتغال استان طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۸۰ نفر در استان قزوین اشتغالزایی در نظر گرفته شده بود که بیش از ۱۶ هزار مورد محقق شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان قزوین فعال است و با توجه به اهمیت آن‌ها در تولید، افزایش آن‌ها در سال جاری مد نظر ما است.

کشاورز ترک تصریح کرد: سال گذشته مقرری بیمه بیکاری برای پنج هزار و ۱۸۷ کارگر برقرار شده است، همچنین حقوق کارگران امسال ۵۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که بالاتر از نرخ تورم در جامعه است.

او با اشاره به تشکیل دبیرخانه فقر مطلق در استان افزود: بحث رفع فقر مطلق در استان و کشور از ابتدای فروردین ماه سال جاری با دستور رئیس جمهور شروع شد تا با شناسایی کامل میدانی افراد دارای فقر مطلق و تحت تکفل و ثبت نام آن‌ها در سامانه جهت رفع این معضل اقدام شود.

کشاورزترک تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ نفر در این حوزه شناسایی شدند و از طریق این وزارتخانه پیگیر مسایل و مشکلات آنان خواهند بود. 

او با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به‌منظور اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک از مشاغل خانگی حمایت می کند، یاد اور شد : امسال در مشاغل خانگی برنامه جدی در دستور کار داریم و تسهیلات اشتغال افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز