خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد:

آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز 5 شهرستان استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۸۴

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اعلام این خبر که عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز 5 شهرستان این استان آغاز شده است، گفت: عملیات اجرایی بند گابیونی علی قورچی شهرستان شازند و عملیات اجرایی احداث بند سنگ و ملات شهرستان خنداب آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی افزود: همچنین عملیات ساخت 3 بند خاکی، 2 بند کوتاه و اجرای 3600 متر مکعب گابیون بندی در حوزه آبخیز شهری شهرستان کمیجان، اجرای عملیات گابیون بندی و بند خاکی حوزه آبخیز خنجین، قرمز چشمه و زنگارک شهرستان فراهان و احداث بند گابیونی و پخش سیلاب حوزه آبخیز الویر شهرستان زرندیه نیز آغاز شده و در حال اجران شدن است.

وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری در این شهرستان ها با اعتباری در حدود 81 میلیارد ریال در حال انجام است و پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها 800 هزار متر مکعب به حجم ذخیره سازی و کنترل روان‌آب‌های سطحی استان در هر بار آبگیری افزوده شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: وضعیت آبگیری بندها و سدهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در شهرستان‌های شازند و خمین مناسب است و برخی بندها از جمله قلعه چی شازند در مرحله سرزیر قرار دارند.

عظیمی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های اخیر ذخیره آب در پشت سدها و بندهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی روند کاهشی داشته و برخی از بندها در بعضی شهرستان‌ها خشک شده است.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز