خبرگزاری کار ایران

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

100 میلیاردریال اعتبار برای تجهیز و مرمت موزه‌های استان‌مرکزی نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۷۱

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز، مرمت و بازسازی 10 موزه استان مرکزی نیاز است. این میزان اعتبار برای تهیه ویترین، دوربین‌های امنیتی، مرمت ساختمان و تجهیزات نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مظاهری افزود: علاوه بر موزه‌های دولتی که در استان مرکزی وجود دارد 3 موزه شامل موزه شهاب سنگ در نراق شهرستان محلات، موزه نصیر در شهرستان تفرش و موزه روستای روستای انجدان در شهرستان اراک نیز در بخش خصوصی فعالیت دارند که به همت افراد مختلف راه‌اندازی و اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: موزه‌های استان به عنوان گنجینه ای گرانسنگ و با ارزش از آداب و سنت ها و آرایه‌های فرهنگی و زیستی پیشینان سرمایه‌های مهمی را از سبک زندگی و تفکر مردم ادوار مختلف فراروی بینندگان گذاشته است.

مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: در 10 واحد موزه استان مرکزی 5000 اثر شامل مردم شناسی، ظرف سفالی و شیشه‌ای، اسناد خطی، کتاب‌های تاریخی، پیکره، آداب و رسوم گذشته‌گان و ابزار کار و پشیه برای علاقمندان به نمایش درآمده است.

مظاهری تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده و آمار و اطلاعاتی که به دست آمده است، از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار نفر از موزه های استان مرکزی بازدید کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز