خبرگزاری کار ایران

۴۴ نفر از افراد بدون شناسنامه در بخش لیردف جاسک دارای هویت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۶۸

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان گفت: با تلاش و پیگیری های ثبت احوال و اداره کل دادگستری استان، ۴۴ نفر از افراد بدون هویت در روستاهای تابعه بخش لیردف جاسک شناسنامه صادر و به آن‌ها تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، راشد رشیدی در مراسم تحویل شناسنامه به افراد بدون هویت در لیردف جاسک، اظهار کرد: در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی مبنی بر صدور شناسنامه برای بدون شناسنامه ها، ثبت احوال استان تشکیل پرونده و تسریع روند پیگیری پرونده های بدون هویت را در دستورکار خود قرار داد که در مرحله نخست اهالی روستای هشتبندی و تیرور میناب شناسنامه دار شدند.

وی خاطرنشان کرد:  ثبت احوال هرمزگان با تشکیل پرونده برای افراد بدون شناسنامه توابع بخش لیردف، نسبت به پیگیری وصدور شناسنامه برای این افراد اقدام کرده و با تعامل و همکاری دستگاه های مختلف، شناسنامه این افراد صادر و به آن‌ها تقدیم شد.

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد: یکی از مهم ترین وظایف سازمان ثبت احوال صدور مدارک هویتی شامل شناسنامه وکارت ملی است و ارائه هرگونه خدمات اجتماعی،بهداشت و درمان و ... به مردم منوط به داشتن مدارک هویتی است.

وی بیان کرد: اگر کسی شناسنامه نداشته باشد بدون هویت بوده و از تمامی خدمات اجتماعی محروم است و دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: پس از صدور دستور رییس قوه قضاییه در دیماه ۱۴۰۰ مبنی بر لزوم حل مشکل افراد بدون شناسنامه، با پیگیری های دستگاه قضایی استان تعدادی از این افراد در دهستان چراغ آباد، بخش توکهور و هشت بندی شهرستان میناب و دیگر مناطق استان، شناسنامه و اوراق هویت خود را دریافت کرده اند.

مجتبی قهرمانی افزود: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای ماموریت های ابلاغی از سوی قوه قضاییه مبنی بر احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، موضوع افراد بدون شناسنامه را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار داده است و با ارسال مکاتبه ای به روسای حوزه های قضایی و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان، از آن‌ها خواسته است ضمن همکاری با مسوولان سازمان ها و نهادهای ذی ربط، با قید فوریت و به صورت ویژه، اقدام‌های لازم را جهت حل مشکل افراد بدون شناسنامه ایرانی در حوزه تحت تصدی خود انجام داده، آمار دقیق این افراد را فوری جهت بررسی و اتخاذ تدابیر لازم، اعلام کنید.

این مقام قضایی همچنین، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور تهیه نمونه های DNA افراد متقاضی از طریق آزمایشگاه تعیین شده در این خصوص، تامین هزینه آزمایش ها از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و سرعت بخشی در اعلام نتیجه آزمایش ها ظرف ۱۵ روز را از دیگر اقدام‌های دستگاه قضایی هرمزگان به منظور رفع مشکلات افراد یدون شناسنامه در این استان عنوان کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با قدردانی از تعامل سازنده اداره کل ثبت احوال و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همکاری با دستگاه قضایی به منظور گره گشایی از مشکلات و محرومیت های افراد بدون شناسنامه در استان، ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری ها، تمامی افراد بدون سجل در مناطق مختلف استان، اوراق هویت خود را دریافت نمایند و از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز