خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور:

هیچ‌گاه نتوانستیم نقشه درست برای اقتصاد ایران طراحی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۵۸

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: باید مدل بهتری از نقشه راه اقتصادی برای کشور ترسیم شود و این مدل رابطه اقتصاد شهری و اقتصاد ملی باید باشد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در اختتامیه اولین همایش ملی توسعه سرمایه گذاری در شیراز که به صورت ارتباط آنلاین سخن می گفت، افزود: طی این سال ها اقتصاد ایران از دولتی به دولت دیگر پاس داده شده است اما هیچگاه نتواستیم نقشه راه درست و منطقی برای کشور داشته باشیم اگر چه پیشرفت هایی دولتی ها و بازارگرایان داشتند  هرچند این پیشرفت سریع و شتابان نبوده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی ادامه داد:در فارس و محوریت شهر شیراز باید صنایع اولویت دار باید مشخص شوند و صنایع الکترونیک گردشگری سلامت  می تواند درآمدهای خوبی برای شیراز و کشور داشته باشد.

رضایی افزود: در موضوع کشاورزی در دهه آینده دنیا مهم ترین موضوع مسئله غذا است و ابتدا کرونا و تغیر اقلیم و مسئله جنگ در اکراین نشان داد که امینت غذایی مهم است و چین  و هند چند سال است که برنج و گندم را ذخیره می کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بحث امنیت غذا، گردشگری و باید در دستور اقتصاد استان باشد و پراکندگی و عدم تجمع سرمایه به تولید اشتغال آسیب می زند درحالی که اقتصاد کشور نیازمند جهش است.

وی با بیان اینکه ۴ صنعت اولویت اول و ۲ صنعت اولویت دوم باید باشد و اقتصاد شهری براساس آن باید  پیش برود، اظهار داشت: هر دو عنصر تقدم بازار و دولت و برعکس  و مدیریت یکپارچه شهری اهمیت دارد و اولین خواسته از مدیران شهری و شورای شهر و شورای عالی استان ها این است که در مورد مدیریت یکپارچه شهری ایده بدهند .

رضایی گفت: گردشگری سلامت و...رابطه اقتصاد شهری با سلامت را نشان می دهد و باید ارتباط اقتصاد ملی و اقتصاد شهری بازگشت.

وی با اشاره به اینکه بهره وری پایین باید تقویت شود و دانش بنیان سازی خدمات می تواند بهره وری و کیفیت خدمات را افزایش دهد ، ادامه داد: معماری شهر شیراز را همه گردشگران را لمس کرده اند و در زمان هخامنشیان به عنوان شهر پارسه معرفی شده است از اینرو باید معماری شیراز بازنگری جدی و معماری نوین شهر شیراز که سابقه علمی و هنری و اخلاق و فرهنگ مردم به بالندگی برسد. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز