خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شیراز باید از مرزهای توسعه عبور کند/ گام‌های استوار برای شکوفایی استعداد و رونق سرمایه‌گذاری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۱۰

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شیراز برای اینکه به مرزهای حقیقی خود برسد، باید از مرزهای توسعه عبور کند و گام‌های استواری برای شکوفایی استعداد و رونق سرمایه‌گذاری در شیراز برداشته شود

به گزارش  ایلنا، مهدی طاهری در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز، ظرفیت‌های این کلانشهر را بی نظیر ارزیابی کرد و اظهار کرد: زمان و منابع محدودی برای توسعه در اختیار داریم و توقعاتی که از عملکرد ما می‌رود، به درستی بالا هستند. با وجود این شرایط، مهمترین راهکار استفاده از منابع و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی خواستار برداشتن قدم‌های استواری برای شکوفایی استعدادهای سومین حرم اهل بیت(ع) شد و افزود: برای آن که درک درستی از شرایط داشته باشیم باید در جایگاه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و مشکلات آن‌ها را درک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود فاصله کلانشهر شیراز را تا بهشت سرمایه‌گذاری طولانی ارزیابی کرد و گفت: تحلیل ریسک و مدیریت داده مهمترین عواملی هستند که به جذب سرمایه‌گذار و توسعه منجر می‌شود و باید با نگاه راهبردی به خطرات سرمایه‌گذاری نگریست.

طاهری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از ریسک‌ها سیستماتیک هستند و برخی دیگر غیرسیستماتیک، خاطر نشان کرد: برای کاهش ریسک پارامترها و راهبردهایی وجود دارد که می‌توان با توسل به آنها خطرات قابل کنترل و غیرقابل کنترل را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه گستراندن فرش قرمز ملزوماتی دارد، عنوان کرد: "شیراز بهشت سرمایه‌گذاران است" می‌تواند شعار اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز باشد و در همین راستا در هفته شیراز هر سال باید همایش سرمایه‌گذاری برگزار شود و عملکرد آن در ادوار پیشین مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه خواستار عزم جدی شهرداری و مسئولان ارشد شهر و استان برای رونق سرمایه‌گذاری در سومین حرم اهل بیت(ع) شد و اظهار داشت: اگر قرار است شیراز بهشت سرمایه‌گذاران باشد باید همگی دست به دست هم داده و با هم‌افزایی در این شاهراه گام های استوار برداریم. 

طاهری گفت: در این زمینه تشکیل شرکت یا موسسه‌ای با ماهیت حقوقی قدرتمند می‌تواند ریسک سرمایه گذاران را مورد تحلیل قرار داده و آن را کاهش دهد_.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولانی که در ایام نوروز اعلام کردند کلانشهر شیراز ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی را ندارد، گلایه دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: شیراز آن چنان در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد که در برهه زمانی بتوانیم پذیرای هر تعداد از مسافرانی باشیم که سومین حرم اهل بیت را برای مقصد سفر برگزیده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز